İlköğretim okullarında yöneticilerin öğretmenler arasındaki farklılıkları yönetme yeterlilikleri (Bursa ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulları yöneticilerinin öğretmenler arasındaki farklılıkları yönetme yeterliliklerinin öğretmen ve yöneticiler arasında öğretmenlere göre cinsiyet, kıdem ve farklılıkların yönetimi ile ilgili hizmet içi eğitim alıp almama durumlarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir.Araştırma, tarama modelinde olup önce ilgili literatür taranmış, daha sonra araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekle öğretmen ve yöneticilerin görüşleri taranmıştır. Araştırmanın örneklemi Bursa ili merkez ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan 407 öğretmen ve 50 yöneticiden oluşmaktadır. Elde veriler SPSS paket program ile istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Verilerin alt gruplara dağılımı yüzde (%) olarak ifade edilmiş, ikili grup karşılaştırılmasında t testi, ikiden fazla grup karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın istatistiksel çözümlemelerinde anlamlılık düzeyi p< 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; İlköğretim okulları yöneticilerinin öğretmenler arasındaki farklılıkları yönetme yeterliliklerine yönelik öğretmenler ve yönetici görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. İlköğretim okullarında okul yöneticilerinin öğretmenler arasındaki farklılıkları yönetme yeterliliklerine yönelik ?farklılıkları fark etme, farklılıkları kabul etme, farklılıkları yönetme ve farklılıklardan yararlanma? boyutlarına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri arasında anlamlı fark vardır. İlköğretim okullarında okul yöneticilerinin öğretmenler arasındaki farklılıkları yönetme yeterliliklerine yönelik ?farklılıkları fark etme, farklılıkları kabul etme, farklılıkları yönetme ve farklılıklardan yararlanma? boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet, kıdem ve yaş değişkenlerine göre anlamlı biçimde farklılaşmamaktadır fakat hizmet içi eğitim almış olma değişkenine göre öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir farklılık vardır. İlköğretim okullarında okul yöneticilerinin öğretmenler arasındaki farklılıkları yönetme yeterliliklerine yönelik ?farklılıkları kabul etme, farklılıkları yönetme ve farklılıklardan yararlanma boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin branş değişkenine göre anlamlı biçimde farklılaşmamaktadır. Fakat İlköğretim okullarında okul yöneticilerinin öğretmenler arasındaki farklılıkları yönetme yeterliliklerine yönelik ?farklılıkları fark etme? boyutuna ilişkin öğretmen görüşlerinin branş değişkenine göre anlamlı bir fark vardır. Purpose of this study, it is targeted to define whether there is significant difference in primary school managers? managing skills in directing differences among teachers regarding teachers? genders, seniorities, fields of study, and whether they attended in-service training related with management of differences or not.This is a survey study. Firstly the relevant field is studied then the teachers and managers? questionnaire forms are studied through the scale developed by the researcher. This study based upon 407 teachers and 50 managers serving in the primary schools of the Municipality of Bursa. Filled questionnaire forms obtained are statistically analyzed by SPSS package program. The share of sub-groups are given with percentage (%) and for comparing dual groups t test, and as for those more than two groups one way Anova test is facilitated. In the statistical analysis of research, significance level is p< 0.05.As a result of the study, it is attained that there is a significant difference between teachers? and primary school managers? opinions regarding the primary school managers? ability to direct differences between teachers. There is a significant difference in case of primary school managers? ?noticing the differences, acknowledging, directing and benefit from them?. The teachers? opinions differ dramatically according to their attending in-service training, but their genders, seniorities and ages do not affect these opinions significantly. The teachers? opinions about primary school managers? managing skills in ?acknowledging and directing the differences between teachers and benefit from them? are not affected severely by teachers? fields of study. But there is also a significant difference between teachers? opinions about the managers? managing skills in ?noticing the differences? according to their fields of study
Collections