İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güvenleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güvenlerini ve örgütsel bağlılıklarını ortaya çıkararak, iki kavram arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Literatürde özellikle eğitim kurumları alanında çok yaygın olmayan bu çalışma ile alanyazına katkıda bulunmak hedeflenmiştir.Araştırma; tarama türünde bir çalışma olup önce ilgili literatür taranmış daha sonra veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Anketlerde 5'li likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Sakarya İl merkezindeki resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapan 300 öğretmen oluşturmaktadır. Anket formları SPSS 15.0 programı ile istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Verilerin alt gruplara dağılımı yüzde (%) olarak ifade edilmiş, ikili grup karşılaştırılmasında t testi, ikiden fazla grup karşılaştırılmasında ANOVA testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın istatistiksel çözümlemelerinde anlamlılık düzeyi p < .05 olarak alınmıştır.Yapılan analizler sonucunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güvenleri ile örgütsel bağlılıkları arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre, örgütüne duyduğu güveni yüksek olan öğretmenler, örgütüne bağlılık da göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Güven, Örgütsel Bağlılık, İlköğretim Okulu Öğretmenleri Aim of this research is to discover the organizational trust and the organizational commitment of primary education teachers and to investigate the relationship between these two concepts. Another aim of this research which is not very common in academic enterprises field is to make a contribution to literature.Research; it is a search type of study that first studied on related documents, then the data is gathered by surveys. 5 dimension leveled type scale is used in surveys. 300 teachers who are working at public and private primary schools in center of Sakarya was participated to the survey. Surveys are statistically analyzed by using SPSS version 15.0. Distribution of data to the sub groups is expressed by percentage (%). t test is used for dual group comparision and for more than two group comparision ANOVA test is used. Level of sense that is used in statistical analysis of the research, is assumed that p < .05.In conclusion, it is stated that there is a positive relationship between organizational trust and organizational commitment of primary education teachers. According to the results of the research, teachers who have fully trust their organizations, also have commitment to their organizations.Keywords: Organizational Trust, Organizational Commitment, Primary Education Teachers
Collections