Optik sektörünün sektör yaşam eğrisi bağlamında A.B.D, İtalya ve Türkiye karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir ürün grubunun pazara girdiği andan başlayarak pazardan silinene kadar geçen dönem içerisindeki değişimini gösteren eğriye sektör yaşam eğrisi denir. Pazarda mevcut olan her sektörün bir yaşam eğrisi bulunmaktadır. Bu eğriler ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir.Bu çalışmada, öncelikli olarak Türkiye'deki optik sektörünün sektör yaşam eğrisindeki yerini belirlemek amaçlanmıştır. Sektörde lider konumda olan A.B.D'nin yanısıra sektörde model ülke konumunda olan İtalya'nın da sektör yaşam eğisi ile optik sektörü incelenerek Türkiye'nin yeri ve izlediği ülke belirlenmeye çalışılmıştır. Sektördeki bir sonraki gelişmenin tahmin edilmesi sektörün rekabet gücü açısından en önemli olgudur. Buradaki temel amaç, Türkiye'de sektörün bundan sonraki süreçte nasıl bir gelişim göstereceğinin tahmin edilmesi ve söz konusu bu trende etki edecek değişimlerin belirlenmeye çalışılmasıdır.Sektör Yaşam Eğrisi Teorisi ile Dünya, A.B.D, İtalya ve Türkiye'nin analizinin yapıldığı bu çalışmada, sektörün lideri ülke ABD, sektörde trendi belirlemesi nedeniyle İtalya optik, güneş ve kontak lenste benzer eğilimler gösterirken, Türkiye sektörün kendine özgü yapılmaması nedeniyle optik sektöründe söz konusu ülkelere benzememekte, fakat modanın etkili olduğu güneş gözlüğünde benzer eğilimler göstermektedir. AB sürecinde Türkiye'de kurumların yeniden yapılanacak olması optik müesseselerini de etkileyecektir. Bu süreçte alınması gereken önlemler de bu çalışmada açıklanmaya çalışılmıştır. Sector life cycle is a kind of cycle which shows the change on a product group between the time when it starts out fresh in the market till the time it disappears from the market. Each sector which is available in the market has a life cycle. These cycles show difference from one country to another.In this study, the most priority is given in determining where the Turkish optic sector is in the sector life cycle. Additionally, the position of Turkey in the world and the country that it is following in optic sector was determined by examining these two countries, U.S.A which is a leader in this sector and Italy which is model in this sector. To predict next step in this sector is the most important issue in terms of competition power. The fundamental purpose is to predict how Turkey is going to show an evolution in next term and to determine the change which is going to affect this trend.In this study which analyzed the world, U.S.A, Italy and Turkey using the theory of Sector Life Cycle, the leader of this sector, U.S.A, and the country which decides the trend, Italy, show similar tendency about spectacles, sunglasses and contact lenses. However, Turkey has a different tendency from others in terms of spectacles and contact lenses, but there is a similar tendency in terms of sunglasses because of the influence of fashion. The new structure of law enforced by the E.U might affect the optic establishments in Turkey. So the precautions that we need to take through this period are mentioned in the study as well.
Collections