Ergenlerde yalan tutumuna psiko-sosyal yaklaşım (Sakarya örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alan araştırması olarak tasarlanan ve ergende yalan tutumunu inceleyen bu çalışma, teorik ve uygulama olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölüm, ergenlik dönemi ve yalan tutumu şeklinde iki kısımda incelenmiştir. Birinci kısımda ergenlikle ilgili genel bilgi verilerek bu dönem; psikolojik, biyolojik, sosyolojik ve dini açıdan ele alınmış, ergenin yaşadığı uyum ve davranış sorunları ile ailenin ergen tutum ve davranışları üzerindeki etkisi açıklanmıştır. Teorik bölümün ikinci kısmında ise yalan tutumu türevleri ile birlikte bilişsel, duygusal, davranışsal boyutlarıyla açıklanmış, dini-ahlaki, sosyo-psikolojik açıdan incelenmiştir. İkinci bölümde ise uygulamaya dönük bulgular tablolar halinde gösterilmiş, gerekli açıklamalarla birlikte yorum ve değerlendirmeler yapılmıştır.Araştırmamız Sakarya ili ve ilçelerinde 15-18 yaş grubunda yer alan ergenler üzerinde uygulanmış, veri analizi SPSS programıyla yapılmıştır. Bulguların analizi sonucunda ergenlerin düşük düzeyde de olsa önemli bir kesiminin yalan söylediğini, yalanı zihinsel süreç gerektiren bir eylem olarak gördüğünü söyleyebiliriz. Yine cinsiyetler arasında yalan söyleme sıklığı açısından bir fark olmamakla birlikte, yalan söyleme sonucunda kızların daha çok huzursuz olduğu görülmüştür. Erkekler daha çok arkadaşlarına yalan söylerken, kızların ise daha ziyade annelerine yalan söyledikleri tespit edilmiştir. Ergenlerin yalan tutumunu olumlu ya da olumsuz etkileme yönünden; dindarlık derecesi, ceza faktörü, çevre ve medya gibi dış etkenlerin etkili olduğu istatistiki analizlerle belirlenmiştir. Field research is designed as a viewing position may lie and adolescents in this study consists of two parts: theory and practice. Theoretical part, the attitude of adolescence, and lie in the form examined in two parts. In the first part of this period by giving general information about puberty, psychological, biological, sociological and religious aspects have been addressed, compliance, and behavioral problems of adolescents lived with the family described the impact on adolescent attitudes and behavior. In the second part of the department lies with the attitude theoretical variants of cognitive, emotional, behavioral aspects are described, the religious-moral, socio-psychological aspects were examined. In the second part shown in the tables to implement the findings, comments and evaluations were made with the necessary explanations.Our research and the townships of the province of Sakarya on adolescents in the 15-18 age group, applied, data analysis was SPSS. As a result of low level analysis of the findings, although a significant portion of adolescents had lied, lie, say that he saw it as an action that requires mental process. Again, although not a difference between the sexes in the prevalence of lying, lying to girls as a result were very restless. Men lie more friends, more than the mothers of the girls tell lies have been identified. Adolescents false positive or negative influence in terms of attitude, degree of religiosity, the penalty factor, environmental and external factors such as the media were determined to be effective statistical analysis.
Collections