Kurumsal kaynak planlaması sistemlerinde maliyet muhasebesi kontrolü ile ilgili sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmelerin veri bütünlüğünü sağlayarak çalışanlara kolaylık ve kontrol sağlayan Kurumsal Kaynak Planlaması sistemleri, yönetime sunduğu raporlar sayesinde karar alma süreçlerini hızlandırarak karlılığı ve verimliliği arttırır. Kurumsal Kaynak Planlaması sistemlerinde Kontrol modülü olarak da bilinen Maliyet Muhasebesi, temel olarak veri girişi olmadan sonuç odaklı çalışır. Maliyet Muhasebesi, Kurumsal Kaynak Planlaması sistemlerindeki Satın Alma, Üretim, Satış, Genel Muhasebe, Personel Yönetimi, Sabit Kıymetler gibi modüllerden aldığı verileri kullanarak üretim maliyetini ve satış maliyetini hesaplar. Kurumsal Kaynak Planlaması sistemlerinin başarısı Maliyet Muhasebesinin doğru çalışmasına ve kontrol edilmesine bağlıdır. Maliyet Muhasebesi modülü yardımıyla maliyetler hesaplanıp analiz edilmedikçe söz konusu sistemler etkin olarak kullanılamaz. Bu bağlamda çalışmanın amacı, KKP sistemlerini kullanan işletmelerin maliyet muhasebesi kontrolü ile ilgili sorunlarının nedenlerini irdelemek ve bu soruları ortadan kaldırmaya veya minimize etmeye yönelik çözüm önerileri sunmaktır.Çalışma üç bölümden müteşekkil olup, çalışmanın ilk bölümünde konuyla ilgili tanımlara yer verilmiştir. İkinci bölümde, Maliyet Muhasebesi modülleri açısından önemli olan kavramların anlaşılması ve uygulamacıların sistemlerini geliştirebilmeleri amacıyla stoklarla ilgili olarak Tekdüzen Hesap Planı ve Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına değinilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde Kurumsal Kaynak Planlaması sistemini başarısız olarak uygulamış bir işletmedeki sorunlar incelenmiş, bu sorunların hangi bölümleri ilgilendirdiği ortaya konularak modüller arasındaki ilişkiler ortaya konulmuştur. İşletmedeki sorunlar toplantı, mülakat ve inceleme yapılarak tespit edilmiş, sorunların hangi modülleri ilgilendirdiği belirlenmiş ve sorunlar sınıflandırılarak analitik hiyerarşi sürecinde her bir sorunun ikili kıyaslamalarla değerlendirilmesi amacıyla Expert Choice programı kullanılmıştır. Son olarak, sorunların çözümlenmesine yönelik olarak, Mikro Yazılımevi MyERP programını kullanan bir işletmenin veri tabanı kullanılarak KKP sistemlerindeki Maliyet Muhasebesi modülünün uygulamacılar açısından nasıl kontrol edilmesi gerektiği incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Kaynak Planlaması (KKP), Maliyet Muhasebesi, Kontrol Enterprise Resource Planning systems which provides data integrity of enterprises, convenience and control to employees, increase productivity and profitability through offered management reporting by accelerating decision-making processes. Cost accounting is also known control module in Enterprise Resource Planning systems, basically works result-oriented without a data entry. Cost Accounting calculates costs of production and sales by using the data in Enterprise Resource Planning systems such as Purchasing, Production, Sales, General Accounting, Personnel Management, Fixed Assets modules. The success of Enterprise Resource Planning systems depends on correct operation and control of Cost Accounting. Such systems can not be used effectively unless costs are calculated and analysis with the help of Cost Accounting module. The aim of this study is to examine enterprises using ERP systems control of the causes of the problems related to cost accounting, and to provide suggestions for try to eliminating or minimized questions.The thesis is composed of three parts, the relevant definitions given in the first part of the study. In the second part, it is mentioned International Financial Reporting Standards and the Uniform Accounting Plan with respect to inventories in order to understanding and developing system of concepts by practitioners which is important for Cost Accounting module. In the third part of the thesis, the problems examined in a company implemented as a failure Enterprise Resources Planning system, and relationships between modules put forward which parts of these problems concerns by expressing. Problems in the company have been identified as meeting, interview and investigation and were identified concerns which module, and the problems classified and each question were analyzed Expert Choice program analytic hierarchy process bilateral comparisons to assess. Finally, a company database searched used in Mikro Software MyERP program, and it should be examined how to control the Cost Accounting module ERP systems for practitioners.Keywords: Enterprise Resource Planning (ERP), Cost Accounting, Control
Collections