Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye`de sosyal dışlanma düzeylerinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırması: Sakarya Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1960'lı yıllarda Fransa'da kullanılmaya başlayan sosyal dışlanma kavramı çok sayıda ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel yan anlamlar ve boyutlarla yüklü bir kavramdır. Sosyal dışlanma, içinde bulunulan döneme, bölgelere ve sosyo-ekonomik yapıya göre farklılık gösteren bir süreci ifade etmektedir. Kavramsal olarak sosyal bütünleşmenin karşıtı olarak ele alındığında sosyal dışlanma, sivil, politik, ekonomik ve sosyal haklardan mahrum olma durumu olarak tanımlanmaktadır.Sosyal Dışlanmanın küreselleşme, ulus devletin rolü ve kuralsızlaşması, özelleştirme, kamu harcamalarının azalması, üretim ve işgücü piyasalarının yeniden yapılanması, gelir dağılımında artan eşitsizlikler gibi birçok nedeni vardır. Sosyal dışlanmanın bir diğer önemli nedeni de göçtür. Günümüzde dünyada doğdukları ülkenin dışında yaşayan insanların sayısı yaklaşık 232 milyondur. Özellikle gelişmiş ülkelere yönelik ciddi bir göç akımı olmakla birlikte çeşitli nedenlerle ve değişen şartlardan dolayı Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelere yönelik göç akımları da artma eğilimindedir. Göçmenler göç ettikleri ülkelerde bir kısım haklar kendilerinden esirgendiği için dışlandıklarını düşünmektedirler. Bu nedenle göç alan ülkelerde önemli sosyal değişimler yaşanmaktadır.Çalışmanın birinci ve ikinci bölümlerinde sosyal dışlanma, göç ve yabancı öğrenci hareketleri kavramsal ve teorik olarak ayrıntılı şekilde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi, modeli, evreni ve sınırlılıkları, araştırmada kullanılan araçlar ve teknik açıklanmış ve araştırma sonucu elde edilen bulgular değerlendirilmiş, tablolar halinde açıklanmıştır. Starting around 1960s in France, `social exclusion`, is a multi-dimensional term that carries not only social, but also, economical, political and cultural meanings. Depending on the era, and the location, social exclusion, explains the period of a socioeconomic difference. Conceptually, when taken as the opposite of social unification, social exclusion can be defined as the lack of civil, political and economical rights.There are many causes for social exclusion such as globalization, nationalism or state lawlessness, decrease in public expenses, new developments in production or workforce, and the inequality in income distribution. Migration is also another important cause for social exclusion. Today, approximately 175 million people live in a country that is different than their country of origin. In addition to the serious amount of migration towards to the developed countries, the migration towards developing countries such as Turkey shows a steady increase due to various reasons too. Immigrants, mostly assume that they are being denied some of their social rights. This is one of the reasons why countries that receives migration experience serious social changes.In the first and the second chapters, social exclusion, migration and foreign student movements are studied in detail. In the third chapter research methods, model constraints, tools, methodology is being discussed and the result of the research and tables and figures are presented.
Collections