Online istihdam sitelerinin içerik, tasarım ve etkileşim özellikleri açısından değerlendirmesine yönelik bir araştırma: Amerika ve Türkiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilgi ihtiyacı kolay ve hızlı olduğu için internet üzerindenkarşılanmaktadır. Hızlı bir şekilde tarama yapabilmek ve birkaç web sitesindenbilginin güvenilirliğini test edebilmek insanları web sitelerini kullanmayayönlendirmektedir.Şirketlerin, kurum ve kuruluşların internet üzerinden temsili, web siteleri aracılığıylayapılmaktadır. Hedef kitleye zaman ve mekândan bağımsız ulaşması ve geri bildirimimkanı sağlaması web sitelerinin önemini arttırmıştır. Bu sayede şirketler veşirketlerin hedef kitleleri arasında iletişimin şekli ve kapsamı değişmiştir. İnsanKaynakları Yönetimi anlayışı da faaliyetlerini elektronik ortamda yürütmeyebaşlamıştır. Elektronik ortama taşınan faaliyetlerden birisi de `Elektronik İşe Alım`(E-işe alım) faaliyetidir. E-işe alım kurumların web sitelerinden olabildiği gibiinternet üzerinden faaliyetlerini yürüten online istihdam siteleri vasıtasıyla dayapılmaktadır. Online istihdam sitelerinin kullanıcıları geniş bir kitleyi temsiletmektedir. Dolayısı ile web sitesinin farklı ilgi alanlarına sahip ziyaretçilerininihtiyaç duydukları bilgiler de farklılık arz etmektedir. Bu nedenle web sitelerininiçeriği, tasarımı ve etkileşimi planlanırken çeşitli dinamikler göz önündebulundurulmalıdır.Web sitesi içerik, tasarım ve etkileşim özellikleri ile birlikte bütün olarak elealındığında temsil ettiği kuruma birçok açıdan avantaj sağlamaktadır.Bu araştırmada Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Türkiye'de hizmet verenonline istihdam sitelerinin tasarım, içerik ve etkileşim özelliklerinin mevcutdurumları değerlendirilmiştir. Online istihdam siteleri belirlenirken en çok üye sahibiolan ve internet taraması sonucunda ilk sıralarda yer alan web siteleri örneklemolarak alınmıştır. Bu çalışmada Türkiye'de ve ABD'de ele alınan online istihdamsitelerinin içerik, tasarım ve etkileşim özelliklerini uygulayıp uygulamadıklarınıortaya koymak ve iki ülke web siteleri arasında karşılaştırma yapmak amaçlanmıştır.Bu araştırma ele alınan sitelerin mevcut durumlarının değerlendirilerek, belirleneniçerik, tasarım ve etkileşim özelliklerinden hangilerini kullandıklarını ortayaçıkarması ve bu alanda hizmet veren diğer web sitelerine yol gösterici olmasıbakımından önemlidir. Türkiye'de ve ABD'de online istihdam siteleri incelendiğindearayüz içeriklerinde çok büyük farklılık bulunmamakla birlikte genellikle incelenenkategoriler bazında farklılık gözlenmektedir. ABD'de bulunan web siteleri içerik,etkileşim ve tasarım özelliklerini yoğunlukla kullanmakta iken Türkiye'de bulunanweb sitelerinin kategorileri daha az uyguladığı gözlenmiştir. Today, the need for information is easily and quickly met through the internet. Theability to quickly scanand test the reliability of information from several websitesleads people to use websites.There presentation of companies, institutions and organizations via the internet ismade through their websites. It has increased the importance of websites to providethe target audience independent from time and place and provide feed back. In thisway, the way and scope of communication between the target groups of companiesand companies has changed. Human Resources Management has also started to carryout its activities in electronic environment. One of the activities carried out inelectronic environment is `Electronic Recruitment` (E-Recruitment). E-recruitmentcan be made through the websites of the institutions as well as through onlineemployment sites that carry out their activities over the internet. Users of onlineemployment sites represent a wide audience. Therefore, the information required bythe visitors of the website with different interests is also different. For this reason,various Dynamics should be considered when planning the content, format andinteraction of websites.When th ewebsite is taken as a whole together with its content, form and interactionfeatures, it provides advantage to the institution in many ways. In this study, theUnited States of America (USA) and online employment sites serving in Turkey areanalyzed according to their format, content and interactivity features. Whiledetermining the online employment sites, the web sites which have the highestnumber of members and which are mentioned as high as a result of internet browsingare taken as a sample. The aim of the study is to reveal the similarities anddifferences between Turkish and US online employment sites that carry out E-recruitment activities. In order to touch on the differentiation between the twocountries, the distinctive features of the websites were examined in detail in additionto the criteriade termined in thescope of there search. Due to the differences of theeconomic and social structure of the these two countries, human resourcemanagement function and the understanding also are different. This research isimportant in terms of revealing different and similar aspects of online employmentsites where e-recruitment activities are carried out more.
Collections