Search
Now showing items 1-10 of 12
Perakende sektöründe mağaza seçimini etkileyen faktörler üzerine bir saha çalışması
(2018-08-06)
ÖZET Günümüz pazar şartları hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişim sadece firmaların faaliyetlerinde değil, tüketici davranışlarında da kendini hissettirmektedir. Artan küreselleşme ile birlikte günümüz modern ...
Tüketicilerin yaşam tarzı özelliklerine göre profillerinin belirlenmesi: Otomobil sahipleri üzerine bir uygulama
(2018-08-06)
Günümüz modern pazarlama anlayışının temelinde tüketicinin istek ve arzularının tespiti ve bunların mümkün olan en iyi biçimde tatmin edilmesi yatmaktadır. Bu amaçla pazarlama yönetimi tatmin edilmemiş tüketicileri bulmak ...
Pazarlamada algılanan değer kavramı ve ölçümü
(2018-08-06)
Algılanan değer kavramı, özellikle 90'lardan sonra gerek işletmeler gerekse akademisyenler açısından önem taşıyan bir unsur haline gelmiştir. Bu bağlamda, tüketicilerin ürün veya hizmetlere yönelik değer algılamalarının ...
Tüketici etnosentrizminin pazarlama faaliyetlerinin algılanması üzerine etkisi: Sakarya Üniversitesi örneği
(2018-08-06)
Tüketici davranışlarının ardında yatan nedenlerin anlaşılması işletmelerin pazarlama faaliyetlerini yürütürken hangi yolu izleyeceklerine dair önemli ipuçları sağlamaktadır. Bu nedenlerden biri de tüketici etnosentrizmidir. ...
Yaşam tarzının kültür turlarına yönelik algılar ve tutumlar üzerindeki rolü
(2018-08-06)
Özellikle son yıllarda kültür turizmi talebi hızla artan şekliyle önemli bir pazar bölümünü temsil etmektedir. Turizm sektörünün turistik ürün çeşitlerinden biri olan kültür turizmi bu bağlamda temelini insan faktörünün ...
Marka bağlılığı üzerinde fiyat algılamasının rolünün incelenmesi
(2018-08-06)
Tüketicilerin fiyata yönelik algılamalarının bilinmesi işletmeler açısından oldukça önem arz eden bir konudur. Çünkü tüketicilerin satın alma ve tekrar satın alma kararı vermesinde fiyatın önemli rolü bulunmaktadır. Marka ...
Tüketim fantezilerinin satın alma davranışı üzerindeki rolü
(2018-08-06)
Günümüzde tüketiciler geleneksel görüşün aksine yalnızca duyularıyla değil, aynı zamanda duyguları, hisleri, hayalleri ve fantezileri eşliğinde alışveriş yapmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, satın alma sürecinde fantezilerin ...
Yabancı markalı ürünlerin değerlendirilmesinde köken ülke etkisi
(2018-08-06)
ÖZET Günümüz pazar şartlarında hızlı bir değişim ve gelişim yaşanmaktadır. Bu değişim sadece işletmeleri değil, tüketicileri de etkilemektedir. Özelikle de küreselleşme olgusu ile birlikte dünyanın bir tarafında piyasaya ...
Pazarlamada tüketici bilinci ve bilinçli tüketici (Sakarya ili uygulaması)
(2018-08-06)
ÖZET Günümüz pazar şartlarında hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişim sadece işletmeleri değil, tüketicileri de etkilemektedir. Bu çalışmada son yıllarda sıkça kullanılmaya başlayan bilinçli tüketim kavramının ne ...
Çizgi film karakterlerinin çocukların satınalma davranışlarında etkileri
(2018-08-06)
Günümüz pazarlamasında çocukların artan rolü ve etkileri giderek daha fark edilebilir hale gelmektedir. Bir tüketici grubu olarak çocuklar, sadece çocuk ürünleri pazarının büyüklüğü ile değil, aile tüketimindeki diğer ...