Browsing TEZLER by Subject "Occommodation enterprises"
Now showing items 1-20 of 40
-
4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde afet yönetimi: Yöneticilerin görüşleri üzerine bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-06)Günümüzde dünya ekonomisinin üçüncü önemli endüstrisi haline gelen turizmin alt sektörlerinden birini oluşturan konaklama sektörü, turistlik faaliyetlerin yürütülmesinde önemli rol oynamaktadır. Konaklama sektörünü oluşturan ... -
4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde stratejik rekabet üstünlüğü ve inovasyon ilişkisi: Marmara örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-09)Sürekli değişen ve gelişen dünyada tüm otel işletmeleri rekabete karşı koyabilmek için değişime uyum sağlamak ve kendilerini yenileyip geliştirmek için çaba göstermektedirler. Teknolojik gelişmelerde yaşanan hızlı değişimler ... -
4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde yöneticilerin liderlik davranışlarına yönelik bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Otel işletmelerinde Liderlik, çalışanın daha kaliteli olması ve daha üstün hizmet vermesi açısından önemlidir. Günümüz piyasasında, daha kaliteli hizmet veren bir işletme de diğer işletmelere göre bir adım ilerdedir. ... -
Algılanan kurumsal davranışsal tutarlılık ve duygusal bağlılık ilişkisinde kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine yapılan yüklemelerin aracılık rolü: Otel işletmelerinde bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-09)Turizm sektöründe kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin paydaşların tutum ve davranışlarına olumlu etkilemesi nedeniyle stratejik önemi giderek artmaktadır. Paydaşların bu faaliyetlere verdikleri olumlu geri dönüşler, ... -
Alıcı-tedarikçi ilişki kalitesi ve müşteri değerinin endüstriyel tüketici tatmini üzerindeki etkileri: Konaklama işletmeleri üzerine bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Müşteri memnuniyeti, modern pazarlama anlayışının işletmelerde benimsenmesi ile birlikte, işletmeler açısından en önemli hedeflerden biri haline gelmiştir. Öyle ki müşteri memnuniyeti, müşteri bağlılığı yaratma ve uzun ... -
Androjen kişilik özelliklerinin otel işletmelerindeki yansımaları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Androjeni literatürde `Kişinin biyolojik cinsiyeti ne olursa olsun; farklı koşullara uyum sağlamak amacıyla yeri geldiğinde kadına yeri geldiğinde de erkeğe atfedilen kişilik özelliklerini esnek olarak davranışlarına ... -
Butik anlayışıyla hizmet sunan küçük otellerin sorunları ve performanslarına etkileri: Sultanahmet örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde turizm sektöründe konaklama ihtiyacını karşılamak için farklı tür ve nitelikte birçok işletme faaliyet göstermektedir. Modüler (küçük ve kolay yönetilebilen) bir nitelik arz eden butik otel işletmeleri de müşteriye ... -
Engelli turistlerin konaklama işletmelerinde kabul görme düzeyine yönelik algılama ve sorunlar: Karşılaştırmalı nitel bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Engelli bireyler fiziksel yada zihinsel sorunlar neticesinde sağlıklı bireylerin sahip oldukları bir takım fonksiyonları kaybetmiş bireylerdir. Dünya genelinde yaşayanların %10'u engelli olarak kayıt altına alınmıştır.Tatil ... -
Her şey dahil (all inclusive) sistemin Türk turizmi açısından incelenmesi (Antalya-Kemer örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Anahtar Kelimeler: Her şey Dahil Tur, Konaklama İşletmeleri, Kruvaziyer Turlar, Seyahat Acentalan Turizm sektörünün ekonomik, sosyal ve politik nedenlerle talep elastikiyetinin fazla olması, sektördeki arz sahiplerini ... -
Hizmet kalitesi boyutları ile ağızdan ağıza iletişim boyutları arasındaki ilişki: Otel işletmeleri üzerinde bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-02)Ağızdan ağıza iletişim kavramı geçmişi bilgi çağından öncesine dayanan, tüketicilerin tavsiye veya şikayet biçimiyle birbirileriyle ürüne ilişkin fikir alışverişinde bulundukları bir faaliyettir. Günümüz bilgi çağında ise ... -
İnovasyonun küçük ölçekli otel işletmelerinin performansına etkisi: Sultanahmet örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yenilik, günümüzde işletmelerin yaşamını sürdürmesi ve rekabet edebilmesi için bir zorunlulukhaline gelmiştir. Önceki yıllarda otel işletmelerindeki ürünlerin herhangi bir ayırt ediciliğindensöz etmek mümkün değilken, ... -
İş güçlüğü ve iş değiştirme niyeti ilişkişi: Konaklama işletmelerinde kadın çalışanlar üzerine bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'deki konaklama işletmelerinde istihdam edilen kadın çalışanların işgüçlüklerini tespit ederek bu güçlüklerin işgören devir hızına etkisi olup olmadığını araştırmaktadır. Türkiye'deki beş ... -
KOBİ kapsamındaki konaklama işletmelerinde muhasebe organizasyonu (Apart otel örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Anahtar Kelimeler: Küçük ve Orta Boy İşletmeler, Muhasebe, Konaklama Tesisleri Günümüzde ekonomi içerisinde önemli bir yer tutan ve küçük ve orta boy işletmeler olarak adlandırılan KOBİ'lerin, ülkemiz ekonomisi ... -
Konaklama işletmeleri açısından ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin satın alma kararlarına etkileri: Ankara örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ağızdan ağıza iletişim; ticari bir amaç gütmeksizin bir marka, ürün veya hizmetle ilgili olan iki veya daha fazla sayıda tüketici arasında sözlü iletişim şekli olarak tanımlanmaktadır. Ağızdan ağıza iletişim dünya üzerinde ... -
Konaklama işletmelerinde dış kaynak kullanımı: 4 ve 5 yıldızlı kıyı otellerinde bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde diğer işletmeler gibi konaklama işletmeleri de artan küresel rekabet ve hızlı değişimden etkilenmektedir. Böyle bir çevrede yaşanan değişme ve gelişme karşısında işletmeler ayakta kalabilmek için birtakım uygulamalar ... -
Konaklama işletmelerinde faaliyet tabanlı bütçeleme ve beş yıldızlı otel işletmesi uygulaması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Faaliyet Tabanlı Bütçeleme; geleneksel bütçelemenin özellikle Genel Üretim Giderlerinin bütçelenmesi konusundaki yanlış uygulamalar gibi çeşitli yetersizliklerini ortadan kaldırması nedeniyle, konaklama işletmeleri için ... -
Konaklama işletmelerinde helal turizm standardizasyonu önerisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-05)Akademik turizm araştırmalarında belirtilen turizm türleri, insanları seyahate iten faktörler gibi kısımların hemen hepsinde din olgusuna yer verilmiş ve din etmeni ile insanların güdülendiği belirtilmiştir. Dini inanışlar, ... -
Konaklama işletmelerinde iç ve dış müşteri tatmininin ilişkisel pazarlama bağlamında incelenmesi: Zincir otel işletmesi örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Modern pazarlama anlayışlarından biri olan İlişkisel Pazarlama özellikle hizmet sektöründe önemli bir yere sahiptir. Hizmet sektöründe iç ve dış müşteri tatmini sağlanmasında, ilişkisel pazarlama yeni yer bulmaya başlamıştır. ... -
Konaklama işletmelerinde kriz yönetimi: 2009 küresel ekonomik krizine yönelik bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)21. yüzyılda küreselleşmenin artan etkisi, dünya piyasalarının giderek girift bir hal almasına yol açarken; sektörler arası etkileşimi daha hassas kılmaktadır. Her tür ve ölçekteki işletme için artan rekabet ortamı da göz ... -
Konaklama işletmelerinde örgüt kültürünün pazarlama yeniliğine etkisi: İstanbul örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Turizmin önemli unsurlarından olan ve sektörde lokomotif görevi üstlenen konaklama işletmeleri, yüksek düzeyli sabit ve değişken maliyetlere sahip yatırımlar sonucunda oluşmaktadırlar. Hızlı değişen müşteri talep ve ...