4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde yöneticilerin liderlik davranışlarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Otel işletmelerinde Liderlik, çalışanın daha kaliteli olması ve daha üstün hizmet vermesi açısından önemlidir. Günümüz piyasasında, daha kaliteli hizmet veren bir işletme de diğer işletmelere göre bir adım ilerdedir. Piyasa şartlarına ve işletmenin özelliklerine göre Liderlik yöntemlerinin seçilmesi, kalitede ve karlılıkta istenilen hedefe ulaşmayı kolaylaştıracaktır. Fakat her şeyden önce, otel işletmelerinin yöneticilerinin eğitim durumlarını iyi bilmeleri, yöneticilerin ve personelin eğitim ihtiyaçlarım analiz etmesi, buna uygun eğitim programları hazırlaması gerekmektedir.Eğitim sona erdikten sonra değerlendirme yapılması eğitimin başarısını veya başarısızlığını gösterecektir. Başarıların ödüllendirilmesi, başarısızların ise teşvik edilmesi gerekir. Otel işletmelerinde Liderlik uygulamalarına yönelik İstanbul ilinde yapılan bu çalışma mevcut durumun tespitine yöneliktir. Çalışmanın sonunda işletmelerin, Liderlik uygulamaları ve yöneticilerin Liderlik ile ilgili bilgileri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, otel işletmeleri ve otel işletmelerin özellikleri, tanımı ve sınıflandırılması üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, yönetim kavramı, yönetim teorileri ve ayrıca otel işletmeleri açısından da yönetimin kavramı ve yönetim teorileri üzerinde durulmuştur.Üçüncü bölümde liderlik kavramı liderliğin nitelikleri ve temel özellikleri,liderliğin fonksiyonları, lider - yönetici farklılıkları ve liderlik teorileri üzerinde durulmuştur. Dördüncü ve son bölümde, otel işletmelerindeki Liderlik uygulamaları ve yöneticilerin Liderlik ile ilgili düşünceleri anket yolu ile analiz edilmiştir.Anketler analiz edilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, araştırma kapsamına alman otel işletmelerinde ki yöneticilerinin çoğunun Liderliğe önem verdikleri belirlenmiştir. VIII SUMMARY A RESERACH ON MANAGERS' LEADERSHIP BEHAVIOIRS IN FOUR & FIVE STAR HOTELS (ISTANBUL EXAMPLE) Key words: Leadership, Hotel Management, Profit, Theories of Management, Leadership in Hotel Managements is important terms of workers' qualification and better service. In Today's market, a management which gives more qualified service is way ahead of the other managements. Choosing leadership methods according to features of management and the Market conditions will make easy to reach to the desired goal in quality and profit. However first of all it is necessary that Hotel Managements must know well the education of managers, analyze educational needs of personnel and managers, and prepare appropriate educational programmes for it. Post education evaluation will show whether education is successful or not. Success must e reworded and also failure must be encouraged This study made in Istanbul regarding to practices Leadership in Hotel Management is about establishing the present condition. At the end of the study, practices of Leadership and Managers knowledge about Leadership are tried to determine. Study consists of four parts. In first par, It is highlighted upon Hotel Management and features, definition, classification of Hotel Management. In second part, It is highlighted upon concept and theories of Management in addition to concept and theories of management in aspect of Hotel Management. In third part, It is highlighted upon concept of leadership, qualities main features, function and theories of leadership, differences between leader and manager. In the last part, practices of Leadership in Hotel Managements and Managers thought about leadership are analyzed with an inquiry. Inquiries are analyzed and results are evaluated. At the end of the research, it is obvious that most of the Managers in Hotel Managements choose for research give importance the leadership. IX
Collections