Now showing items 309-328 of 793

    • Igor Stravinsky`nin re majör keman konçertosu`nun, keman çalma teknikleri açısından incelenmesi 

      Cho, Oaroom (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-07-04)
      İgor Stravinsky'nin Neoklasik dönemin kapısını açan ve önderlik eden sanatçılardan biri olduğu bilinmektedir. Barok ve Klasik dönemdeki materyalleri canlandırarak, Çağdaş döneme getirdiği bakış açısı ile 20. yy'da ...
    • Indie pop'a postmodern bir bakış açısı: Hareketli albüm kapağı ve bir uygulama çalışması 

      Özkan, Eray (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Sanayi Devrimi ve sonucunda ortaya çıkan Modernizm, sanatta devrim niteliğinde gelişmelere sebep olmuştur. Bununla beraber, kendi içlerinde birbirini besleyen Fütürizm, Empresyonizm, Dadaizm ve Sürrealizm gibi sanat akımları ...
    • Ingeborg Von Zadow`un çocuk oyunu üçlemesindeki korku unsurunun incelenmesi ve bir oyununda sahne uygulaması 

      Aksoy, Nazife (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-19)
      Dünyanın korkulacak bir yer olduğunu, çocukların dünyasının bundan farklı bir yer olmadığı savını öne süren Ingeborg von Zadow, `Ben ve Sen`, `Pompenya` ve `Sadece İkimiz` adlı oyunlarını bir araya getiren çocuk oyunu ...
    • Interpretations of social realities in ceramic forms and surfaces 

      Mohammadi Masiha, Ehteram (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Insanları, onların davranışlarını, fikirlerini ve bakış açılarını, onların ilişkilerini vearkadaşlıklarının ve benzeri kavramlarını göz önüne almadan sanatı düşünmek neredeyseimkansızdır. Bu açıdan, sanat ve toplumun ...
    • Işığın iç mekan biçimlendirmesindeki rolünün, Kapalıçarşı ve AVM`ler üzerinden karşılaştırılarak değerlendirilmesi 

      Moazemi, Soufi (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ticari amaçlı mekanların iç mekan biçimlendirmesinde aydınlatma tasarımının rolü çok önemli bir öğe olarak karşımıza çıkmaktadır. Ticaret kavramı, medeniyet tarihi boyunca insanların vazgeçemediği bir olgudur. Kullanıcılarıyla ...
    • İç mekan tasarımında modüler seramik separasyonlar 

      İçemer, Saadet Pinar (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırmada öncelikle mekan kavramı ve tasarımı üzerinde durulmuştur. İnsan-mekan ilişkisi açıklanmış ve ardından esneklik kavramının mekan düzenlemelerine nasıl aktarıldığına dair örnekler incelenmiştir.İkinci bölümde, ...
    • İç mekan tasarımının hacim akustiğine etkisi 

      Kalayci, Tuğçe (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-07-12)
      İnsanlar geçmişten bu yana çeşitli toplanma alanları inşa etmişlerdir ve çeşitli etkinlikler düzenleyerek sosyal iletişimde bulunmuşlardır. Bu toplanma mekanları antik çağ amfi tiyatrolarından günümüze kadar gelişim göstermiş ...
    • İç mekanda bir tasarım kriteri olarak açıklık kavramının loft mekanlarda analizi ve örnekler üzerinde inceleme 

      Aykaç, Gökçe Nur (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Mekân kavramının insanoğlunun içgüdüsel korunma gereksinimini gidermek amaçlı davranışlarından ve kararlarından ötürü ortaya çıkmasının ilk basamağı olan barınaklar, bu anlamda en ilkel yapılar olmuşlardır. Barınma ...
    • İç mekanda prefabrikasyon ve günümüz prefabrik iç mekan ürünlerine yönelik bir inceleme 

      Kurnali, Melih (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, iç mekanda prefabrikasyonun tarihsel gelişimini ve günümüz prefabrik teknolojisi ile üretilen ürün ve mekan ilişkisini anlamaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Temelde prefabrik yapıların ilk ortaya çıkışından ...
    • İç mimaride grafik tasarım 

      Tavakkoli, Roya (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İç mekân; duvarlarla sınırlandırılmış bir alanın içinde insana daha iyi hizmet edebilmek için tasarlanan ve sınırlandırılan işlevsel alanlardır. İç mekân, içinde yer alan elemanlarla anlam kazanmaktadır. İç mekânı oluşturan, ...
    • İç mimarlık alanında görsel iletişim temelli grafik tasarım çözümlemeleri 

      Ghasemi Andarood, Hossein (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İletişim tarih boyunca yaşamın vazgeçilmez bir gerçeği olarak bilinmiştir. Bununda çeşitli araç ve teknikler tarafından ifade edilmesi ve aktarılabilmesi gerçekleştirlmektedir. Günümüzde karşı karşıya olduğumuz iletişim ...
    • İç mimarlık alanında mobilya endüstrisi kaynaklı sorunlar ve çözüm önerileri 

      Yaman, Sibel (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-11)
      İç mimarlık disiplini, mekandaki işlevselliğin yanı sıra estetik ve ruhsal kaygıları da göz önünde bulundurarak mekanın algılanma şeklini tasarlamayı amaçlar. Bunun için kullandığı en etkili araçlardan biri ise mobilyadır. ...
    • İç mimarlık bölümlerindeki temel tasarım eğitiminin teorik ve pratik yönden içerik analizi 

      Yildirim, İpek (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-06)
      Çalışma, Bauhaus'tan bu yana sanat ve tasarım ile ilgili disiplinlerde hazırlık, başlangıç eğitimi kapsamında farklı kurumlarda, farklı süre ve içeriklerde sürdürülmekte olan Temel Tasarım Eğitimini konu etmektedir. ...
    • İç mimarlık eğitiminde artırılmış gerçeklik kavramının kuşaklar kuramı üzerinden incelenmesi 

      Aykaç, Gökçe Nur (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-23)
      Dijital tasarım teknolojilerinin iç mekân tasarımı eğitimindeki yerini sorgulama bağlamında, yeni nesil kavramlardan olan artırılmış gerçekliği, iç mimarlık eğitimine adapte etmek araştırmanın ana amacıdır. Bu doğrultuda ...
    • İç mimarlık tasarım kriterlerinin, sinemadaki kurgusal mekanlar üzerinden incelenmesi 

      Yücetürk, Erdem (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-07-12)
      Sinema ve mekan tasarımı arasındaki etkileşim, bu çalışmayla birlikte elealınarak, mekanın tanımı, mekanı oluşturan en temel elemanlar, bileşenler vebunları düzenleme ilkeleri açısından açıklanmıştır.İlerleyen bölümlerde ...
    • İç mimarlık temel tasarım eğitimine performans sanatlarının entegrasyonunda yöntemler 

      Camci, Kadriye Şehnaz (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-06-23)
      Eğitimde yöntem konusu önemli bir yer tutar. Araştırmalar, disiplinlerarası yöntemlerle eğitimde yararlı süreçler elde edildiğini göstermektedir. Tasarım kavramı birçok disiplinin bileşimi olduğu için tasarım eğitimi ...
    • İç-dış doğa etkileşimi 

      Kaçmaz Ateş, Özlem (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-21)
      Bu tezin konusu, `iç doğa` olarak nitelediğimiz içsel dünyanın, içindevarolduğumuz `dış doğa` öğeleriyle, geçmişte ve günümüzde nasıl ifadeedildiğini araştırmak; buna paralel olarak yapılan uygulamalı çalışmalarla içdünyaya ...
    • İfade aracı olarak portre 

      Laletaş, Meral (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-05-13)
      Bu tezde sanat tarihine mal olmuş, dünyaca ünlü bazı yapıtların analizleri ve bunlarınbilgileri ışığında kendi çalışmalarımla devam eden tez sürecinde ortaya çıkan figüratififade biçimleri ele alınmıştır. Bu ifade biçimleri, ...
    • İfade olarak figür 

      Abdollahzadeh Azar Rezaeiyeh, Yasin (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanoğlu sanat aracılığıyla görünür gerçeği yorumlamaktadır. Böylece gerçeği tam anlamıyla taklit değil, gerçeğe kendi yorumunu katarak sanata dönüştürmüştür. Sanat tarihi boyunca farklı akımlar farklı yöntemler ile bu ...
    • İgor Stravinski`nin Petruşka balesinin orkestra süiti ile solo piyano uyarlamasının karşılaştırması 

      Turan, Evrim (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İgor Stravinski, eserlerinde kullandığı alışılagelmişin dışındaki teknikler, armonik ve ritmik yeniliklerle, yirminci yüzyıl müziğini şekillendiren en önemli bestecilerden biri olmuştur. Müzik hayatının her döneminde çok ...