İç mimarlık alanında görsel iletişim temelli grafik tasarım çözümlemeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim tarih boyunca yaşamın vazgeçilmez bir gerçeği olarak bilinmiştir. Bununda çeşitli araç ve teknikler tarafından ifade edilmesi ve aktarılabilmesi gerçekleştirlmektedir. Günümüzde karşı karşıya olduğumuz iletişim alanlarının plastik sanatlardan etkilenmesi söz konusu olmuştur. Görme duyusu her zaman insan için iletişimin başlıca yollarından biri olmuştur. Özellikle görme duyusundan faydalanarak grafik tasarımın iç mekanlarında kolay ve hızlı bir şekilde mesaj iletimi gerçekleştirilebilmektedir. Bu çalışmanın birinci bölümünde iletişimin anlamı ve kavramı incelenmektedir. Sonraki bölümde görsel iletişimin algısı irdelenip, görsel düşünce kavramı tanımlanmıştır. Tezimin ikinci bölümünde tasarım ve tasarım alanında yeni açılımlar yer almaktadır. ''Sanat'ta tasarlama''nın en önemli konusu estetik yaratmak ve bunu kısa yolla topluma aktarmaktır. Tasarlama, insan hayatın boyunca, algılayıcı bir çevre yaratması ve geleceğini biçimlendirmesinde katkıda bulunmaktır. Sonraki bölümde ise tasarlamanın temelleri tartışılmaktadır. Üçüncü bölümde grafik tasarımın mimarlık ve çevre tasarımın etkisi ve yeni yaklaşımlar incelenmektedir. Bu anlamda iç mekan tasarımında grafik tasarımın örnekleri analiz edilmektedir.Dördüncü bölümde ise, tez çerçevesinde seçilmiş olan restoran ve konut, iç mekan tasarımı ve grafik tasarım açısından analizleri gerçekleştirilmiştir. Bu tezin önceki bölümlerinde söz konusu edilen verilerin ışığında, mekan ve grafik tasaramın yorumu daha netleştirilmiş ve konu bu veriler ile irdelenmiştir. Thorough out the history, communication has been known as indispensable fact of life. Those have been realized by the various techniques and tools, are expressed and can be transferred. Nowadays confront with communication fields which have been affected by plastic arts is subjected. The sense of seeing always has become the main way of human communication. Especially utilizing the sense of seeing, graphic design in interiors message transmission can be realized in an easy and fast way.In the first chapter of thesis meaning and concept of communication is explored.In the other part of thesis, the perception of visual communication examines and the concept of visual thinking has been identified.In the second part of my thesis is about design and new evolutions in the field of designing. The main issue in the Art design is to create aesthetics and transfer it to the public in short way during the human life. Designing for human life create detector environment and contribute to its future figuration. The basis of the design is discussed in the next part.In the third chapter the influence of architecture and environmental design in graphic design and new approaches of this field are examined. In this sense, for interior designing, graphic design examples are analyzed.In fourth chapter, last part, within the framework of the thesis selected restaurant and house, has been analyzed in terms of interior design and graphic design. The mentioned subjects in the previous chapters of this thesis clarified more by the review of space design and graphic design and the subject examined by these informations.
Collections