EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 599
-
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kullanılan tablet bilgisayar ile yazı yazmaya yönelik hazırbulunuşlukları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çağımız teknolojisinin hızlı gelişimine herkes hayran kalmakla birlikte ayak uydurma konusunda zorluklar yaşamaktadır. Hemen hemen her alanda teknolojiden yararlanmakla beraber bu alanlarda bu kadar hızlı değişimlerin ... -
Erzincan Üniversitesi öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz yeterlilik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ve değişimler üniversiteleri önemli ölçüde etkilemektedir Üniversitelerin bu değişim ve gelişimlere öncülük etmesi için teknolojik gelişmelere ayak uydurması, eğitim-öğretim sürecinin ... -
Özel yetenekli (Üstün zekalı ve yetenekli) ortaokul öğrencilerinde yazma kaygısı
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ortaokullarda öğrenim gören özel yetenekli öğrencilerin yazma kaygısı seviyelerinin incelenmesini konu almıştır. Bu doğrultuda araştırmanın problem cümlesi `Özel yetenekli (üstün zekalı ve yetenekli) ortaokul ... -
Amatör spor kulüplerinde kalite yönetim sistemlerinin incelenmesi ve bir model önerisi (Kocaeli ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Kocaeli İlinde bulunan amatör spor kulüplerinin mevcut yapısında, Kalite Yönetimi Sistemlerinin uygulanıp uygulanmadığını incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma da öncelikle toplam kalite yönetimi, kalite yönetim ... -
Yönetim kuramları bakımından günümüz okul yöneticilerinin yönetim anlayışları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada, okul müdürlerinin yönetim teorileri bakımından hangi kuşak (Baby Boomers, X ve Y Kuşağı) alışkanlıklarını daha çok yansıttığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Okul yönetiminin kuşaklar açısından ilk kez ... -
Sosyal bilgiler derslerinde yer alan tarihleri öğrencilerin hatırlama düzeyi ve tarihlerin öğretiminin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan tarihi olayların tarihlerini (dates) hatırlama düzeyi ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin, tarihi olayların tarihlerinin (dates) öğretiminde ... -
Öğrenci görüşlerine göre lise son sınıf rehber öğretmenlerinin koçluk beceri düzeyleri (Kocaeli ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı sınıf rehber öğretmenlerinin koçluk becerilerinin öğrencilerin bakış açısıyla çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma betimsel bir araştırma olup tarama yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın ... -
Türkiye`de yükseköğretime devam eden Balkan ülkeleri öğrencilerinin kişisel uyum düzeylerinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-12)Bu çalışmada Balkanlardan Türkiye'ye öğrenim görmeye gelen öğrencilerin yaşadıkları dil sorunlarının ve mali sorunların kişisel uyumu etkileyen yönleri incelenmiştir.Balkanlar'dan gelen üniversite öğrencilerinin ... -
Hayat bilgisi öğretim programlarında yer almış girişimci birey özelliklerinin incelenmesi ve bu özelliklerin kazandırılabilirliğinin değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Cumhuriyet'in ilanından günümüze hayat bilgisi öğretim programlarının girişimci birey özellikleri açısından incelenmesi ve bu özelliklerin kazandırılabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi ... -
İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ve örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma 2014-2015 yıllarında Balıkesir ili Bandırma ilçesinde görev yapan 350 öğretmeni ... -
Liselerde görev yapan yöneticilerin teknoloji liderliği yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Gelişen ve yenilenen teknoloji paydaşların okullardan beklentilerini arttırmış ve teknolojinin eğitime entagrasyonunu gerekli kılmştır. Bu bağlamda MEB tarafından FATİH projesi uygulamaya konulmuştur. Proje kapsamında ... -
Elit boksörlerin maç öncesi ve maç sonrası bazı hematolojik parametrelerinin karşılaştırılması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sporcu performansını belirleyen en önemli faktör fizyolojik yapıdır. Ayrıca, her spor branşında performansı farklı derecede etkileyen teknik ve taktik yöntemler bulunmak-tadır. Boks yüksek derecede kuvvete ihtiyaç duyan ... -
Lise öğrencilerinin sosyal medya yoluyla geliştirdiği tutumlar (Sakarya/Kaynarca örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 15-18 yaş gurubu lise öğrencilerinin aktif şekilde kullandığı sosyal medya sitelerinin gençlerin toplumsal yaşama, ailesine, arkadaşlarına ve öğretmenlerine karşı geliştirdiği tutumları ne düzeyde etkilediğini ... -
The sources of motivation and academic motivation levels in Sakarya middle schools (Serdivan, Turkey)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Sakarya ili Serdivan ilçesindeki ortaokullarda öğrencilerin öğrenme çevresi üzerinde yüksek bir etkiye sahip olan adakemik motivasyon ve motivasyon kaynaklarını araştırmaktır. Bu doğrultuda araştırmaya, ... -
Özerk öğrenme ve yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada özerk öğrenme ve yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişki ve bu iki yapı açısından cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılıklar olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu ... -
Çocuk edebiyatı yazarı Hasan Kallimci`nin öykülerinin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okunabilirlik üzerine yapılan çalışmalar Batı'da 1920'li yıllara kadar uzanırken Türkiye'de okunabilirlik kavramı çalışmaları yeni yeni yapılmaya başlamıştır. Okunabilirlik hesaplamalarının temelinde metindeki ... -
Batı Avrupa`da iki dilli Türk çocuklarının yazılı Türkçe kelime sıklıkları: Fransa örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yurt dışında yaşayan Türk çocukları için hazırlanan materyaller birçok ölçüt yerine getirilmeden hazırlanmıştır. Bu materyaller yurt dışında kullanılmasına rağmen yeterince verim alınamadığı için Türkçe ve Türk Kültürü ... -
Akıllı telefon bağımlılığının öznel mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının mutluluk düzeylerini anlamlı biçimde yordayıp yordamadığını tespit etmek ve bazı demografik değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik ortalama ve ... -
Üstün yetenekli öğrencilerle akranlarının çevreye yönelik tutumlarının ve çevre sorunlarına çözüm önerilerinin karşılaştırmalı incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çevre, canlıların içinde bulunduğu ve tüm yaşamsal faaliyetlerini sürdürdüğü ortam ya da koşullardır. İnsanların yaşadıkları çevreye olumsuz etkileri zamanla biriken çevre sorunlarına yol açmaktadır. Çevreye yönelik duyarlı ... -
Yabancılar için hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığı ile Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarındaki söz varlığı
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-27)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde söz varlığı ögeleri söz konusu olduğunda `Neyi, ne kadar, ne zaman öğreteceğiz?` gibi sorular akla gelmektedir. Araştırmacılar, dilde en sık ve yaygın olarak kullanılan sözcüklerin ...