Now showing items 786-805 of 1537

    • M. Heidegger ve J. P. Sartre felsefesinde `Kaygı` ve `Bulantı` kavramlarının karşılaştırılması 

      Kuzugüden, Fatoş (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-27)
      Felsefe tarihi boyunca insanın bu dünyadaki yerini anlamlandırma çabası farklı perspektiflerle özellikle de insanın rasyonel bir varlık olarak ele alınmasıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Modern, bilimsel bir tutumla verili ...
    • Maaday-Kara Destanında yapı ve anlam 

      Akgöl, Ahmet (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
      Bu çalışmada Maaday-Kara destanının estetik ve kültürel değerini ortaya çıkarmak maksadıyla destan metni `karşıt yansımalı yapı` yöntemiyle incelenmiştir. Karşıt yansımalı yapı yöntemi için Seyfi Karabaş'ın Dede Korkut ...
    • Macaristan`da Türkoloji (1870-1945) 

      Karagülmez, Müjdat (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkler ile Macarlar, eski çağlardan itibaren bir arada yaşamış ve kaynaşmış olan kavimlerdir. Ural dağlarının eteklerinde başlayan ortak yaşam, Macarların
    • Maddi buluntulara göre Kuman / Kıpçaklarda kültürel hayat 

      Çandarli Şahin, Asli (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-08)
      Kuman/Kıpçaklar yaşadıkları coğrafyanın kendi adları ile anılmasına vesile olan ve söz konusu sahanın dört bir yanına âdeta damga niteliğinde taş heykeller bırakan bir Türk boyudur. Askeri yetenekleri ile ön plana çıkarak ...
    • Maden işletmelerinde maliyet muhasebesi sistemi: Bir maden işletmesinde uygulama 

      Gümüşalan, Fatma (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-04)
      Muhasebe işletmenin temel fonksiyonlarından biridir. İyi bir muhasebe sistemine sahip olmak işletmenin sürekliliği açısından gereklidir. Üretim işletmelerinde, işletmenin yapısına uygun şekilde kurgulanmış maliyet muhasebesi ...
    • Mahmut Yesârî: Hayatı, sanatı, eserleri 

      Temizsu, Mustafa (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Cumhuriyet dönemi yazarlarından Mahmut Yesârî, edebiyatımızda romanları, öyküleri ve tiyatrolarıyla tanınmıştır. Türk edebiyatının çok yönlü ve üretken yazarlarından olan Yesârî, edebiyat dünyasında büyük ölçüde romancılığıyla ...
    • Mahtumkulu divanında insan 

      Sedefoğlu, Sebiha (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-20)
      Mahtumkulu Türkmen edebiyatının en önemli şahsiyetlerindendir. 18. yy Türkmen edebiyatının temsilcisi olan Mahtumkulu şiirleri ve şiirlerinde dile getirdiği fikir, duygu, düşünce, hayata bakış tarzı bakımından Türkmen ...
    • Makroekonomik ve firmaya özgü değişkenlerin işletmelerin sermaye yapısı kararları üzerindeki etkisi: Karşılaştırmalı sektörel analiz 

      Kahraman, Egemen (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-09)
      İşletmeler operasyonel faaliyetlerini sürdürebilmek için gerekli olan fonları yabancı kaynaklar veya öz kaynaklar aracılığıyla temin etmektedirler. Firma yöneticilerinin önemli görevlerinden biri de işletmeyi optimum sermaye ...
    • Malakanlar 

      Kiyanç, Sinan (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Malakanların Rusya topraklarında başlayan tarihsel süreçleri ve Rusya'dan göç ettikleri bölgelerdeki izleri araştırılmıştır. 1877-1878 Osmanlı Rus savaşı (93 Harbi) sonrasında, Kars ve civarının savaş ...
    • Maliyet yönetimi açısından sorumluluk muhasebesi ve transfer fiyatlaması (mermer üretim işletmesine yönelik örnek bir uygulama) 

      İlkin, İlkim Taç (MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yoğun ve acımasız rekabet kosullarının hüküm sürdüğü günümüzde,isletmeler pazar paylarını artırmanın öncesinde mevcut konumlarını koruyabilmek veayakta kalabilmek adına büyük mücadele vermektedir. Bu mücadelenin basında ...
    • Maliyet yönetiminde kaizen maliyetleme yaklaşımı ve örnek bir uygulama 

      Gökçay, Melih (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-19)
      Ekonomik koşulların küresel boyutlara ulaşması, teknolojinin sürekli olarak yenilenmesi ve gelişmesi, rekabet ortamına yeni rakiplerin dahil olması, müşteri ihtiyaçlarının her geçen gün daha da artması ve şirket yöneticilerinin ...
    • Manisa Salihli ilçesi kazakları (Kültür ve folklor) 

      Karadağ, Tanju (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-06)
      Bu çalışmada, Salihli Kazak Türklerinin göç hikâyeleri, sosyo-kültürel yapıları, gelenek ve görenekleri, icra edilen sözlü ve yazılı edebiyat ürünleri ele alınmış, Salihli Kazaklarına özgü özellikler ortaya çıkarılmıştır. ...
    • Marina işletmeciliğinde ilişkisel pazarlama uygulamalarının sadakat ve tavsiye etme üzerindeki etkisi 

      Erbilgin, Ramazan (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-09)
      Pazarlama alanında, teknolojik gelişmeler, işletmelerin ve müşterilerin ihtiyaçlarında meydana gelen değişimler, ürün ve hizmet çeşitliliğindeki artış ve rekabet şartlarının zorlaşması nedeniyle, ürün satışına odaklı ...
    • Marina işletmelerinde yeşil pazarlama uygulamaları 

      Erdoğan, Onur (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Deniz turizminin bir parçası olan marina sektörü, her geçen gün büyümeye devam ederken ülke genelinde pek çok bölgede marina yapılması planlanmaktadır. Marina sayısındaki bu hızlı artış, marinaların çevreye etkileri ile ...
    • Marka değeri algılamalarının tüketici satın alma davranışlarına etkisi: Türkiye ve Azerbaycan üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma 

      Alizada, Seymur (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-17)
      Günümüzde artan rekabet ortamında tüketici satın alma davranışları üzerinde marka değeri oluşturmak işletmelerin rakiplerine karşı üstünlük sağlamada arzu ettikleri en önemli stratejilerdendir. Dolayısıyla işletmeler ...
    • Marka iletişimi açısından ürün yerleştirme uygulamaları: Holywood ve Türk sinema filmleri üzerine karşılaştırmalı bir inceleme 

      Yaman, Duygu (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-10)
      ÖZETSon zamanlarda sıkça kullanılmaya başlanan ürün yerleştirme uygulamaları akademik literatürde kendine oldukça fazla yer bulmuş ve önemini gün geçtikçe arttırmaktadır. Önceleri filmler ve diziler ile sınırlı olan ürün ...
    • Markaların sosyal sorumluluk anlayışlarının müşteri deneyimine etkisi 

      Şenyüz, Özlem (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-03)
      Son yıllarda çevresel ve sosyal sorunların artması ile tüketicilerin satın alma alışkanlıkları değişmiştir. Marka tercihinde bulunan tüketiciler, işletmelerin sosyal sorumluluk faaliyetinde bulunup bulunmadıklarına dikkat ...
    • Markaya, işletmeye ve satış elemanına duyulan güven ve satış elemanının etik davranışlarının yeniden satın alma davranışına etkileri: Elektronik ürünler üzerine bir araştırma 

      Gök, Hatice Kübra (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-29)
      Teknolojinin gelişmesiyle birlikte elektronik ürünler piyasasına her geçen gün yeni modeller ve markalar dâhil olmaktadır. İşletmelerin temel amacının iyi hizmet sunmak ve bireylerle uzun dönemli ilişkiler kurabilmek olduğu ...
    • Marksizm`in din anlayışı 

      Kiliç, Enes (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez ile birlikte, radikal sol düşüncenin en önemli temsilcilerinden Marksist sosyalizmin din görüşünü ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu açıdan ilk olarak, Marksist düşünce, Klasik Marksizm, Ortodoks Marksizm ve Batı ...
    • Marmaris Şer`iyye sicillerine göre H.1303-1329/M.1885-1911 tarihleri arasında Marmaris`te sosyo-ekonomik hayat 

      Soytürk, Selçuk (MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Eski dönemlere ait tüm iktisadi, sosyal, idari ve kültürel yaşamı yansıtankaynaklar, genellikle devletin resmi kurumları tarafından tutulmuştur. Osmanlı tarihiaçısından, Şer`iyye Sicilleri de bu kaynakların başında gelir. ...