Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1382-1401 of 2153
-
Oğuz Kağan arketipsel liderlik programının (OKALP) etkililiği
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-10)Bu araştırmanın amacı, Oğuz Kağan Arketipsel Liderlik Eğitimi Programının(OKALP), Kocaeli ilinin, Gebze ilçesinde ki bir meslek lisesinde dokuzuncu sınıfadevam eden erkek öğrencilerin yaşam becerileri üzerine etkisini ... -
Oktay Rifat`ın tiyatroları
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-19)Türk edebiyatında genellikle şairliği ile bilinen Oktay Rifat'ın tek yönlü bir sanatkâr olmadığı bu zamana kadar çok dillendirilen bir konu değildir. Ne var ki Rifat resim ile birlikte edebiyatta yine roman ve tiyatro ... -
Okul müdürlerinin duygu yönetimi yeterliklerinin çeşitli değişkenlerle incelenmesi ve kişilik özellikleri ile ilişkisi
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Duygu yönetimi kişisel hayatı olduğu kadar örgütsel hayatı da etkileyen ve gün geçtikçe daha da önem kazanan bir olgudur. Kişisel hayattaki davranışları sağlıklı bir biçimde dengeleyen duygu yönetimi, kişinin örgütsel ... -
Okul müdürlerinin hizmet içi eğitim ihtiyacı
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin hizmet içi eğitime olan ihtiyaç düzeylerinin cinsiyet, kıdem ve okul türüne göre ferklıhk gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Eğitim etkmliklerinin kurumsal ve bireysel ... -
Okul müdürlerinin kariyer aşamaları ile tercih ettikleri liderlik model algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırmanın amacı, resmi ilk ve orta ögretim kurumlarında görev yapan okul müdürlerininiçinde bulundukları kariyer asaması ile sergiledikleri liderlik davranısları arasındaki iliskininniteliksel olarak incelenmesidir ... -
Okul müdürlerinin motive etme becerisi ile liderlik yaklaşımları arasındaki ilişki (Kocaeli ili örneği)
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada devlet ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerininmotive etme becerileri, liderlik yaklaşımları ve bunların arasındaki ilişki saptanmayaçalışılmıştır. Bu amaçla okul müdürlerinin motive etme becerisini ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik algıları
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-10)Bu araştırmanın amacı `okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik algılarının` belirlenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomoloji), araştırma veri analiz yöntemlerinden ... -
Okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin yaratıcılığa ilişkin görüşleri ile öğrencilerinin yaratıcılık performansları arasındaki ilişki
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin yaratıcılığa yönelik görüşleriyle, eğitime devam eden öğrencilerinin yaratıcılık performansları arasındaki ilişkiyi saptamaktır.Bu çalışmada nicel araştırma ... -
Okul rehberlik bürolarının rolü (Eğitim programları içinde yeralan rehberlik programı amaçlarının lise 1.sınıflarda gerçekleşme düzeyi)
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-24) -
Okul sosyal hizmeti bağlamında cinsel istismarı önleme eğitiminin 8-11 yaş grubundaki çocukların farkındalık düzeylerine etkisi
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-01)Bu araştırmada, okul sosyal hizmeti temelinde 8-11 yaş grubundaki çocuklara yönelik olarak geliştirilen, cinsel istismarı önleme programının çocukların cinsel istismara yönelik farkındalık düzeylerine etkisinin incelenmesi ... -
Okul terkinin eşiğinde geleceği düşünmek: Sınıf tekrarı yapan öğrencilerin gelecek emelleri
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-05)Lise kademesine rastlayan gençlik çağı, bireyin geleceği ile en çok ilgilendiği dönemdir. Bu dönemde bireylerin sahip olduğu emeller onların meslek seçimlerini ve başarılarını etkilemektedir (Şirin, 2004). Ülkemizde ... -
Okul yöneticilerinin çocukların korku, kaygı ve varoluşsal sorularını algılama düzeyleri
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmada, Kocaeli ili devlet ilköğretim okulları yöneticilerinin, öğrencilerin korku, kaygı ve varoluşsal sorularını algılama düzeyleri ile kendilerini gerçekleştirme düzeyleri arasındaki ilişki, fenomenolojik ... -
Okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışları ile okulda kuşaklararası iklim ve kuşaklararası öğrenme arasındaki ilişki
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-03)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin, okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışlarını gerçekleştirme düzeylerine, okulda kuşaklararası iklime ve kuşaklararası öğrenmeye ilişkin algı düzeylerini saptamak ve bu değişkenler ... -
Okul yöneticilerinin stratejik liderlik özelliklerine ilişkin öğretmen algıları
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Amacı değişime ve gelişime ayak uydurabilecek, geleceğe dönük bireyler yetiştirmek olan eğitim kurumlarının yöneticilerinin değişimi ve gelişimi yakalamak, daha üretken olmak, öğretmenlerini güdüleyebilmek ve daimi başarıya ... -
Okul yöneticilerinin stres, empati ve kişilik özelliklerine ilişkin bir tarama (İlköğretim okulu örneği)
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-24)79 BÖLÜM IV ÖZET-YARGI VE ÖNERİLER Özet Bu araştırma da, ` Okul Yöneticilerinin Stres, Empatik Beceri ve Kişilik Özelliklerine İlişkin bir Tarama ` çalışması yapılmıştır. Bu amaçla Kocaeli merkezinde bulunan ilköğretim ... -
Okul yöneticilerinin yönetim paradigmalarına ilişkin öğretmen görüşleri
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin okul yönetimi ve liderlikte en çok hangi paradigmaya sahip olduklarını belirlemektir. Bu paradigmalar; pozitivist, modern ve postmodern paradigma olarak sınıflandırılmıştır. Bu ... -
Okul yönetiminde duygusal zeka ve dönüşümsel liderliğe ilişkin öğretmen algıları
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim örgütleri insan merkezli ve hizmet üreten kurumlardır. İnsan ve hizmetin ağırlıklı olduğu eğitim örgütlerinin yönetiminde uygun ve tutarlı kararlar alınması, yöneticilerin yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kadar ... -
On çağdaş türk romanında Eski Türkçenin izleri
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-12)Çalışmada Eski Türklerle ilgili çağdaş on roman üzerinde durulmuştur. Çağdaş on roman şunlardır; Bozkurtlar, Göktürkler, Orkun Bilgesi, Turan, Hükümdar, Teoman Han, Atilla'nın Kalkanı, Börü, Direniş ve Mürdüm ... -
On ikinci sınıf trafik ve ilk yardım ders kitabının görsel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-21)Bu araştırmanın amacı, Öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen Lise dördüncü sınıf Trafik ve İlk Yardım ders kitabının görsel tasarım ilkelerine uygun olup olmadığına ilişkin görüşlerini incelemektir.Çalışmanın ... -
Operasyonel risklerin stratejik yönetimi ve bankacılık kesiminde bir uygulama
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Operasyonel risk; yetersiz veya başarısız içsel süreçler, insanlar ve sistemler ya da dışsal olaylar sonucu ortaya çıkan kayıp riski olarak tanımlanabilir. Bu tanımlama yasal riski içermektedir ancak stratejik risk ve ...