Okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı `okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik algılarının` belirlenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomoloji), araştırma veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır.Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılarak İstanbul ili Tuzla, Pendik, Maltepe, Kadıköy ve Ümraniye ilçelerinde MEB okullarında görev yapan 22 okul öncesi öğretmeni ile ön ve son görüşme yapılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin sürdürülebilir çevre eğitimine (SÇE) yönelik uygulamaları gözlemlenmiş ve bu uygulamaların etkinlik planları incelenmiştir. Elde edilen bulgular, araştırma sorularıyla ilişkilendirilerek SÇE'ye yönelik öğretmen algıları, programdaki yerine yönelik öğretmen algıları, öğretmenlerin uygulamaları, sorun ve öneriler başlıklarında değerlendirilmiştir. Öğretmen görüşlerine ve SÇE'ye yönelik uygulamalarına dayanan bu araştırmada, öğretmenlerin SÇE hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları, 2013 MEB Okul Öncesi Eğitim Programını SÇE açısından yeterli bulmadıkları, uygulama yaparken zorlanmadıkları, SÇE için aile katılımı ve eğitimini oldukça önemli buldukları, açık hava alanlarının ve ulaşım imkanlarının yetersiz olduğu sonuçlarına varılmıştır. The aim of this research study is to identify perceptions of pre-school teachers on sustainable enviromental education. A phenomenological qualitative reseach was applied in the study. During the data analysis process descriptive analysis and content analysis were used. In the study, pre and post-interviews were conducted with 22 pre-school teachers working at MoNE schools in Tuzla, Pendik, Maltepe, Kadıkoy and Umraniye districts of Istanbul province. Semi-structured interview questions were developed by the researcher with the help of advisor of thesis. Moreover, instructional practices of teachers regarding the sustainable environmental education (SEE) were observed and the activity plans of these applications were examined. The findings were investigated under teacher perceptions on SEE, perceptions of teachers on the presence of SEE in the program, applications of teachers, problems and suggestions teachers mentioned. In this research which is based on teachers' opinions and their practices toward sustainable enviromental education, it was found out that the pre-school teachers did not have enough knowledge about SEE, they did not find the 2013 MoNE Preschool Education Program sufficient in terms of reflecting SEE in the program, they did not have difficulty in practice, they found family participation and training quite important for SEE, and the open air areas and transportation facilities were insufficient
Collections