Okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin yaratıcılığa ilişkin görüşleri ile öğrencilerinin yaratıcılık performansları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin yaratıcılığa yönelik görüşleriyle, eğitime devam eden öğrencilerinin yaratıcılık performansları arasındaki ilişkiyi saptamaktır.Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Bağlı Pendik ve Kadıköy ilçelerindeki tüm ilkokulların anasınıfına ve ilkokul 1.sınıfına devam eden öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Pendik ilçesinde bulunan Öğretmen İbrahim Öztürk İlkokulu'nun 2 anasınıfı ve 2 ilkokul 1. sınıfı, Atatürk İlkokulu'nun 2 anasınıfı ve 2 ilkokul 1. sınıfı; Kadıköy ilçesindeki Moda İlkokulu'nun 2 anasınıfı ve 2 ilkokul 1. Sınıfı, 60. Yıl Anadolu İlkokulu'nun 2 anasınıfı ve 2 ilkokul 1. sınıflarından toplam 16 sınıfa devam eden normal gelişim gösteren 83 kız, 70 erkek, toplam 153 öğrenci ve bu öğrencilerin devam ettikleri sınıfların toplam 16 öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada okul öncesi ve ilkokul öğretmenleri hakkında bilgi toplamak için `Kişisel Bilgi ve Yaratıcılığa İlişkin Görüş Formu`, öğrenciler hakkında bilgi toplamak için `Öğrenci Kişisel Bilgi Formu` ve öğrencilerin yaratıcılık performanslarının ölçümü için Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Şekilsel Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS 18 istatistik programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre öğretmenlerin yaratıcılık hakkındaki görüşleriyle, öğrencilerinin yaratıcılık performansları arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. This study aims to determine the relation between the perspectives of pre-school and primary school teachers on creativity and their students' creativity performances.This study was performed by using relational screening model, one of the quantitative research models. The universe of this study consists of preschool (PreK) and grade 1 students at all primary schools in Pendik and Kadikoy in the province of Istanbul during the Academic year 2015-2016. The sample of the study consists of 153 normally-developing students, attending at 16 classes, 83 of whom are females and 70 of whom are male students and 16 teachers from these students' schools. These students came from different schools: 2 PreK classes and 2 grade 1 classes of Teacher Ibrahim Ozturk Primary School, in Pendik, which works under the Directorate of National Education; 2 PreK classes and 2 grade 1 classes of Atatürk Primary School; 2 PreK classes and 2 grade 1 classes students of Moda Primary School in Kadikoy; 2 PreK classes and 2 grade 1 classes of 60th Year Anadolu Primary School were chosen for the study. A form of Personal Information and Teachers' Views About Creativity was applied for the data collection from the primary and pre-school teachers. A Student Information Form used to collect the data from the students and Torrance Creative Thinking Test Visual Form was used to measure their creativity performances. SPSS 18 statistical package was applied for the analysis of the data collected from this study.At the end of this research, it was found that there is a significant relation between the teachers' opinions about creativity and the creativity performances of the students.
Collections