Browsing TEZLER by Author "Pekmezci, Mehmet Turan"
Now showing items 1-10 of 10
-
Ahlâki değerlerin ekonomideki yeri
Bayar, İlyas (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ahlâk, bireyin yaşam alanının bütününde etkili olan, bireyin tutum ve davranışlarını yönlendiren bir dizi kurallar bütünüdür. Bu bağlamda, bireyin iktisadi aktör olarak gündelik hayatta aldığı kararlar ve tercihler ahlâktan ... -
Bankacılık sektöründe hizmet kalite düzeyinin müşteri memnuniyetine etkisi Gaziantep ilinde bir uygulama
Dada, Tayssir (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arştırmanın amacı; Gaziantep'teki bankaların müşterilere sunmuş olduğu hizmetleri değerlendirmek ve müşteri memnuniyetine etki eden hizmet kalite düzeyini belirlemektir. Bu kapsamda araştırmada anket tekniği ... -
Gaziantep turizmi ve turizm pazarlaması sorunları
Gültekin, Veysel Mehmet (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde büyük bir gelişme gösteren turizm sektörü, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilere sahiptir. Bir destinasyonun başarısı birçok faktöre bağlı olarak gelişmekle birlikte, yeni destinasyonların hızla pazara girdiği ... -
Kayıt dışı istihdamla mücadelede sosyal güvenlik prim teşviklerinin etkisi
Okuyan, Muhammed Enis (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-12)Kayıt dışı ekonominin işgücü piyasasındaki bir görünümü olan kayıt dışıistihdamın ekonomik, sosyal, mali ve idari birçok nedeni bulunmaktadır. Kayıt dışıistihdam, çalışanların hiç bildirilmemesi, gün sayılarının eksik ... -
Kentsel pazarlama ve marka şehir oluşturmada gastronomi turizminin etkileri (Gaziantep örneği)
Yildirimci, Mehmet (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-02)Araştırmada Gaziantep'i ziyaret eden misafirlerin gastronomi deneyimleri ve bu deneyimlerden yola çıkarak Gaziantep Mutfağı hakkında sonuçların elde edilmesi, bunun kentsel pazarlama ve marka şehir oluşturmaya etkisininin ... -
Markalaşmaya etki eden faktörlere ilişkin Akbank bireysel müşterilerinin algılarının analizi
Koç, İbrahim Halil (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-05)Bu araştırmanın amacı, markalaşmanın müşteri algılarına etkisini bankacılık sektörü kapsamında ve Akbank örneğinde ele almaktır. Araştırmada öncelikle markalaşmanın ve müşteri tercihinin kavramsal ve kuramsal çerçevesi ... -
Sağlık sektöründe pazarlama bilgi sistemleri: Türkiye ve Ürdün`deki hastanelerde bir uygulama
Abdulwahid, Othman (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sağlık turizmi son yirmi yıldır dünyada gelişme göstererek, alternatif bir turizm olarak ortaya çıkmıştır. Alternatif turizm seçenekleri içinde çok hızlı şekilde gelişen sağlık turizmi, bu alanda hizmet veren işletmelerin ... -
Sanayi işletmeleri açısından çevre ve çevreci pazarlama anlayışı (Gaziantep tekstil işletmelerinde bir uygulama)
Hirlak, Bengü (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ekolojik sistemlerin kapasitesi, insanların üretim ve tüketim faaliyetlerindeki artışı karşılayamaz hale gelmiş ve dünyayı tehdit eden, önlenemez bir boyuta ulaşan çevre kirliliği ortaya çıkmıştır. Bu nedenle artık günümüz ... -
Sosyal karşılaştırmanın marka tutumu ve yeniden satın alma davranışı üzerindeki etkisinin kültür bağlamında incelenmesi
Çopuroğlu, Filiz (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-20)Bu çalışmada genel olarak sosyal karşılaştırmanın marka tutumuna ve yeniden satın alma davranışına etkisi kültür bağlamında incelenmiştir. Bu kapsamda geliştirilen araştırma modelini test etmek üzere; Gaziantep ... -
Türkiye`de 1992`de kurulan devlet üniversitelerinin performanslarının veri zarflama analizi yöntemiyle değerlendirilmesi
Harmankaya, İbrahim (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-06)Ülkemizde 1992 yılı Yükseköğretimin yapısının gelişimi açısından oldukça önemli bir yere sahiptir.1992 yılında ülkemizin her coğrafi bölgesinden; 1'i vakıf, 23'ü devlet üniversitesi olmak üzere 24 üniversite ...