Sanayi işletmeleri açısından çevre ve çevreci pazarlama anlayışı (Gaziantep tekstil işletmelerinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekolojik sistemlerin kapasitesi, insanların üretim ve tüketim faaliyetlerindeki artışı karşılayamaz hale gelmiş ve dünyayı tehdit eden, önlenemez bir boyuta ulaşan çevre kirliliği ortaya çıkmıştır. Bu nedenle artık günümüz rekabet dünyasında işletmelerin faaliyetlerinin ve ürünlerinin çevre üzerindeki etkilerini ölçmeleri ve çevreye olan olumsuz etkilerini azaltmak için iyileştirme çalışmaları yapmalarına gereksinim duyulmaktadır. Yeşil pazarlama, çevresel kaygılar güdülerek oluşturulmuş ürünleri satın almayı tercih eden tüketiciler için mal ve hizmetleri üretme, fiyatlandırma, dağıtma ve / veya satma faaliyetlerinin oluşturduğu bir süreçtir. Bu süreci izleyen işletmeler, çevrenin korunması felsefesini kurum kültürüne yerleştirmiş işletmelerdir. Bu çalışmada, çevreci (yeşil) pazarlama, çevre kavramı hakkında mevcut literatür incelenmiş ve bir saha çalışması yürütülmüştür. Saha çalışması Gaziantep'teki tekstil işletmeleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada amaç; sanayi işletmelerinin çevreci anlayışlarının ve uygulamalarının tespit edilerek sorgulanmasıdır. Araştırma sonuçları, işletmelerin çevreye karşı yaklaşımları ile uyguladıkları yeşil pazarlama stratejileri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Sonuçlara göre çevreye karşı daha duyarlı olan işletmelerin, çevreci (yeşil) pazarlama stratejilerini uygulama oranları da yüksektir. Capacity of ecological systems, has become not afford to increase people?s production and consumption activities that threaten the world, reaching a size that can?t be prevented, environmental pollution emerged. Therefore, in today?s competitive world is no longer the environmental impact of business activities and products to reduce the negative effects of surveying and environmental improvement works are needed to do. Green marketing, environmental concerns for consumers who prefer to buy products created to produce goods and services, pricing, distribution and/or a process of selling activities. In this process, the following businesses, corporate culture puts the philosophy of environmental protection enterprises. In this study, existing literature on environmental marketing and concept of environment has been examined and a field study conducted. The field study was conducted on the textile business in Gaziantep. In this study the purpose was to investigate industry businesses understanding of environmental and applications. The questionnaire results have indicated that there is a relationship between approaches to the environment of enterprises and implement green marketing strategies. According to results businesses that have higher level of environmental sensitivity, have also higher level of environmental (green) marketing strategy application rates.
Collections