Sağlık sektöründe pazarlama bilgi sistemleri: Türkiye ve Ürdün`deki hastanelerde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık turizmi son yirmi yıldır dünyada gelişme göstererek, alternatif bir turizm olarak ortaya çıkmıştır. Alternatif turizm seçenekleri içinde çok hızlı şekilde gelişen sağlık turizmi, bu alanda hizmet veren işletmelerin sayısını artırdığı için önemli bir kazanç aracı olmaktadır. Bu anlamda sağlık hizmetlerinde belirlenen pazarlama hedefleri çok çeşitlidir. Sağlık hizmetinin en temel hedefi ise hedef alıcılarının taleplerini tam ve doğru olarak belirlemek ve talebin altında yatan istek ve ihtiyaçları en üst düzeyde karşılayarak müşterileri / hastaları hoşnut etmektir.Bu araştırmada Türkiye (Gaziantep) ve Ürdün (Amman)'de sağlık hizmeti sunan kamu ve özel hastanelerdeki yöneticilerin pazarlama bilgi sistemlerine ilişkin algıları ve bu ülkelerde sağlık hizmeti alan hastaların, hastanelere ilişkin algıları anket tekniği kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen verilere göre iki ülke arasında yöneticilerin pazarlama bilgi sistemine ilişkin algılarında bir farklılık bulunmamaktadır. Fakat bu ülkelerdeki hastaların; hastanelere ilişkin genel hizmetler, sağlık hizmetmeleri ve hasta memnuniyeti açısından farklı alğılarının olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Pazarlama Bilgi Sistemi, Sağlık Turizmi, Sağlık Hizmetleri ve Müşteri Hoşnutluğu Health tourism development in the world, showing the last twenty years, has emerged as an alternative to tourism. Alternative tourism in very quickly developing health tourism is an important tool to increase the number of enterprises gain serving in this field. In this sense, marketing objectives set out in the health services is very diverse. Health care is the main objective of determining the demands of the target receiver fully and accurately and underlying needs and demands at the highest level to meet the demand by customers / patients to please.In this research, Turkey (Gaziantep) and Jordan (Amman), health services, offering public and private hospitals in executive marketing information systems for perception and in this country health care area of the patients' perceptions about the hospital were examined using the survey technique. According to the data of managers between the two countries, there is no difference in the perception of marketing information system. However, patients in these countries; general services related to hospitals, health care and they have been found to have different perceptions in terms of patient satisfaction.Keywords: Marketing Information Systems, Health Tourism, Health Services and customer satisfaction.
Collections