Markalaşmaya etki eden faktörlere ilişkin Akbank bireysel müşterilerinin algılarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, markalaşmanın müşteri algılarına etkisini bankacılık sektörü kapsamında ve Akbank örneğinde ele almaktır. Araştırmada öncelikle markalaşmanın ve müşteri tercihinin kavramsal ve kuramsal çerçevesi açıklanmıştır. Ardından araştırma metodolojisi ve bulgular sunulmuştur. Araştırmada Gaziantep ilinde ikamet eden 20-59 yaş arası kişilerden kolayda örnekleme yöntemiyle ulaşılan 384 kişi ile anket yapılmıştır. Toplanan veriler SPSS istatistik programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında, araştırmaya katılım gösteren kişilerin Akbank'ın markalaşmasından genel olarak olumlu etkilendiği bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Marka Etkisi, Finansal Marka, Marka Değeri, Müşteri Değeri Müşteri Tercihi The aim of this research is to examine the impact of branding on customer preferences in the context of the banking sector and in the case of Akbank. Firstly, the conceptual and theoretical framework of branding and customer choice is explained. Then research methodology and findings are presented. In this study, a questionnaire was conducted with 384 people, ranging between 20-59 years of age, who were resident in the province of Gaziantep. The collected data were analyzed and interpreted in SPSS statistical program. According to the findings, it was found that people who participated in the study were affected positively by Akbank's branding.Key words: Brand Effect, Financial Brand, Brand Value, Customer Value, Customer Choice
Collections