Browsing ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ by Author "Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 79
-
2nd, 3rd and 4th grade primary school students` awareness of learning English
Deveci, Canan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki ilkokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme konusundaki farkındalıklarını araştırmaktır. Türkiye'deki dil öğretiminin yeterince başarılı olmadığı kabul edilmiş olup bu sebeple ... -
A qualitative investigation of the characteristics of language learners as listeners according to the strategies they use in EFL listening
Akdemir, Ahmet Selçuk (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, yabancı dil öğrencilerinin dinleyici olarak özelliklerinin belirlenmesidir. Çalışma ağırlıklı olarak nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim ... -
A study of questionable effect of teachers` corrective feedback on university English students` compositions
Alizadeh Salteh, Maghsoud (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin üniversite öğrencilerinin yazılarına ilişkin yazdıkları yorum ve dönütlerin yararsızlığını ortaya koymaktır. Bu amaçla konu ile ilgili yazın etraflıca incelenmiştir. Mevcut çalışma şu üç ... -
A study of Turkey`s primary and middle school English curricula: Teachers` and program designers` perceptions
Karaca, Bilal (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-26)Amaç: Bu çalışmanın amacı Türkiye'de 2013 yılında uygulamaya konulan İngilizce öğretim programının geliştirilme ve uygulama aşamalarını değerlendirmek ve öğretim programının farklı basamaklarına yönelik gerçekleştirilen ... -
A study on English language lecturers` attitudes towards developing intercultural awareness in language teaching
Özişik, Belkis Zeynep (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Amaç: Bu çalışma, İngilizce okutmanlarının öğrencilerin kültürlerarası farkındalıklarınıgeliştirmek için, kültürlerarası eğitim örnekleri ve öğretim materyalleri, sınıf içi aktiviteleri,ölçme, değerlendirme ve öğretmenlerin ... -
A study on oral assessment practices in English classes applied by language instructors
İlhan, Berk (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, üniversite düzeyindeki İngilizce derslerinde kullanılan sözlü becerileri ölçme uygulamalarını; ölçmede kullanılan konuşma aktiviteleri, ölçme yapılırken hangi becerilere odaklanıldığı ve son olarak ... -
Adressing the perceptions, priorities and challenges: Academic induction of newly-appointed lecturers and their approaches to teaching in higher education
Takkaç, Ayşegül (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, mesleklerine yeni başlayan okutmanların mesleklerini algılama şekilleri, öncelikleri, zorlukları ve deneyimlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüş, Atatürk Üniversitesi ... -
Age difference and foreign language learning in formal and informal settings
Khodadadi, Soulmaz (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı dil öğreniminde iki farklı faktör olan, yaş ve resmi ya da resmi olmayan öğrenme ortamlarının ikinci ya da yabancı dil öğrenimi üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Bazı bilim adamlarına göre, çocuklar ... -
Almanca öğretmen adaylarının öz yeterlik inançlarının ve mesleki tutumlarının incelenmesi
Can, Dilek (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-18)Amaç: Bu çalışmada amaç Almanca öğretmen adaylarının Almanca öz yeterlik inançlarının ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını cinsiyet, yaş, sınıf, not ortalaması, mezun olunan lise türü, üniversite öncesinde Almanca ... -
An assessment of the difficulties encountered by Turkish EFL learners in speaking education in terms of different variables
Nozad, Sanaz (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Konuşma becerisi yalnızca en önemli değil aynı zamanda en zor edinilen dil becerisidir. Bu çalışmanın başlıca amacı İngilizce'yi yabanci dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin konuşma becerisini öğrenirken yaşayabileceği ... -
An experimental study on teaching of phrasal verbs to elementary students through an authentic pop song
Güzel, Emine (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın esas amacı pop müziğin başlangıç düzeyde İngilizce bilen öğrencilerin öbeksi eylemleri edinimine olan etkisinin araştırılmasıdır. Çalışmaya, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi'nin İşletme bölümünde okuyan ... -
An investigation into English speaking problems of students at ELT Department, Atatürk University
Merzifonluoğlu, Ayşe (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğreniminde öğrencilerin yaşadığı konuşma problemlerinin nedenlerini tespit etmek, problemlere yönelik farkındalık sağlamak ve öğrencilerin İngilizce konuşma becerisini geliştirmek için ... -
An investigation into pre-service teachers` perspectives about the effectiveness of the internship program and their visions about their future teaching
Karsli, Veysel (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde teori ve uygulama arasında denge sağlamak uzun zamandır tartışılan bir konu olmuştur. Hizmet öncesi öğretmen eğitimi uygulamalarının kalitesi değişkenlik göstermektedir ve öğretmenlik ... -
An investigation into the relationship between L1 and L2 writing proficiency at tertiary level
Yazici, Mine (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin İngilizce yazma yeterlilikleri ile Türkçe yazma yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma ayrıca, katılımcıların yazma algılarını, İngilizce yazma algıları ile ... -
Ana dil ve yabancı dilde okuma algı, araç, tercih ve yeterliliklerinin incelenmesi
Mutlu, Volkan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-15)Amaç: Bu çalışmada üniversite öğrencileri arasındaki ekran okuma oranının ve ekran okumanın 1. ve 2. dil metin kavrama test sonuçları üzerine etkisinin tespit edilmesi ve öğrencilerin mülakatlarından elde edilen cümleler ... -
Antecedents and outcomes of self-determined engagement in Turkish efl classrooms: A mixed-method approach
Dincer, Ali (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin öz-belirlemeci ders katılımının öncüllerini ve sonuçlarını bir öz-sistem motivasyonel gelişim çerçevesinde araştırmaktır. Modern bir motivasyon teorisine ... -
Applying critical thinking to improve translation ability of undergraduate English translation students
Goharkhaneh Asli, Fatemeh (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, çeviri öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini eleştirel düşünme becerileri tespit etmek için eleştirel düşünme ve çeviri kalitesi arasındaki ilişkiyi bulmak ve öğrencilerin eleştirel düşünme ... -
Assessing English listening and speaking skills of the 2nd and 3rd grade students at primary level: processes, challenges and needs.
Haspolat, Yasemin (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Amaç: Bu çalışma, ilkokul 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin ölçme-değerlendirme sürecini İngilizce öğretmenlerinin deneyimleriyle incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, İngilizce ... -
Assessment on the affective domain of 5th grade English language teaching programme: An ex-post facto study
Güngör, Murat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-04)Amaç: Araştırmanın temel amacı, Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf İngilizce Ders Öğretim programının duyuşsal alan boyutunu, uygulama sonrasında uygulamaya tabi olan okullar ile tabi olmayan okulların karşılaştırılarak ... -
Awareness of high school learners of learner autonomy
Olur, Hilal (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenen özerkliği, dil öğreniminde son zamanların en çok tartışılan ve üzerinde çalışılan konularından biridir. Bu çalışma, herhangi bir müdahale ya da rehberlik edilmeden sınıf ve cinsiyet faktörleri göz önünde bulundurularak ...