2013 yılı 8. sınıf TEOG sınavı matematik sorularının Singapur PSLE sınav soruları ile karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 2013-2014 eğitim öğretim yılında ilk kez uygulanan 8. Sınıf TEOGsınavı matematik soruları ile eğitim politikası olarak kendini kanıtlamış Singapur eğitimsisteminin uyguladığı PSLE sınavı matematik sorularını karşılaştırmak amaçlanmaktadır.Singapur, PISA ve TIMSS gibi uluslararası yapılan sınavlarda ilk beş sırada yer almaktadır.Bu nedenle Türkiye ve Singapur'un uyguladığı eğitim politikasını, sınav sistemlerininbenzerlik ve farklılıklarını incelemek önemlidir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında PSLE,TEOG1 ve TEOG2 sınavında ağırlıklı olarak çok adımlı çözüm gerektiren sorubulunmaktadır. Soyutluk derecelerine göre Geometri alanında PSLE (%91.7), TEOG1 (%75)ve TEOG2 (%75) olup üç sınavda da açıklayıcı durumlar ağırlıktadır. Sayılar alanında isePSLE (%80.6) açıklayıcı durumlar, TEOG1 (%81.3) pür matematik ve TEOG2 (%100)soruların tamamı pür matematik olup farklılaştığı görülmektedir. Olasılık-İstatistik ve Cebiralanında PSLE ve TEOG1 sınavında müfredatta yer almadığından soru sorulmamıştır.TEOG2 sınavında %50'si, Cebir alanında ise %62.5'i pür matematik içeren sorudanoluşmaktadır. Cevap tiplerine göre Geometri alanında TEOG1 ve TEOG2 sınavında sorulargenel olarak sayısal cevap içermektedir. PSLE sınavında ise soruların %58.4'ü açıklama veçözüm gerektiren sorudan oluşmaktadır. Bilişsel yeterliliğe göre incelenirse Geometrialanında TEOG1 sınavında soruların tamamı kavramsal anlama gerektirmektedir. TEOG2sınavında soruların %87.5'i kavramsal anlama %12.5'i problem çözme odaklı sorudanoluşmaktadır. PSLE sınavında ise %58.3'ü kavramsal anlama kalanı da problem çözme odaklısorulardır. Sayılar alanında ise PSLE sınavında %69.5'i problem çözme kalanı da kavramsalanlama gerektiren sorulardır. TEOG sınavlarında ise %68.8'i kavramsal anlama, %18.7'siyöntem uygulama ve %12.5'i problem çözme odaklı sorudan oluşmaktadır. Olasılık-İstatistikve Cebir alanları PSLE ve TEOG1 sınav müfredatında yer almamaktadır. TEOG2 sınavındaise Olasılık-İstatistik alanında tamamı kavramsal anlama gerektirirken Cebir alanında ise%62.5'i kavramsal anlama, %25'i problem çözme, %12.5'i yöntemi uygulama gerektirensorudan oluşmaktadır. In this study, it is aimed to compare mathematics questions of 8th grade TEOG exam which isapplied for the first time in 2013-2014 academic year and mathematics questions of PSLEexam applied by Singapore education system which proved itself as education policy.Singapore is ranked in the top five in international exams such as PISA and TIMSS.Therefore, it is important to examine the similarities and differences between Turkey andSingapore's education policy and the test systems. When the results of the research areexamined PSLE, TEOG1 and TEOG2 exams are mainly questions that require multi-stepsolution. Based on the degree of abstraction in the field of Geometry PSLE (91.7%), TEOG1(75%) and TEOG2 (75%) and in all three exams explanatory situations are donimant. In thefield of numbers, it is seen that PSLE (80.6%) explanatory situations, TEOG1 (81.3%) puremathematics and TEOG2 (100%) all questions are pure mathematics and they differ. SinceProbability-Statistics and Algebra fields were not included in the PSLE and TEOG1 examsyllabus, no questions has been asked. 50% of TEOG2 exam and 62.5% of algebra fieldconsist of pure mathematics questions. According to the answer types, in the field ofGeometry, the questions in TEOG1 and TEOG2 exam generally contain numerical answers.In the PSLE exam, 58.4% of the questions consist of questions that require explanation andsolution. In terms of cognitive competence, all the questions in the TEOG1 exam in the fieldof Geometry require conceptual understanding. In TEOG2 exam, 87.5% of the questionsconsist of conceptual comprehension and 12.5% of the questions are focused on problemsolving. In the PSLE exam, 58.3% were conceptual comprehension and the rest wereproblem-solving focused questions. In the field of numbers, 69.5% of the PSLE exams arequestions that require conceptual understanding. In TEOG exams, 68.8% consists ofconceptual understanding, 18.7% consists of method application and 12.5% consists ofproblem-solving focused questions. Probability-Statistics and Algebra fields were notincluded in the PSLE and TEOG1 exam syllabus. In TEOG2 exam, all the questions inProbability-Statistics field require conceptual comprehension, whereas in Algebra field 62.5%consists of conceptual understanding, 25% problem solving and 12.5% method application.
Collections