İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konularının program geliştirme ilkelerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tez çalışmasında, 4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki coğrafya ünitelerini program taslağı Bloom'un tam öğrenme modeli esas alınarak hazırlanmıştır. İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi coğrafya ünitelerin hazırlanmasında Milli Eğitim Bakanlığının 4. sınıf Sosyal Bilgiler kitabı esas kaynak olarak alınmış, Tebliğler dergisinde yer alan Sosyal Bilgiler Dersi amaçlan gözönünde bulundurularak hedef ve hedef davranışlar yazılmış ve bu hedef davranışlar öğrenme - öğretme faaliyetlerinin belirlendiği eğitim durumları ve program taslağının başarıya ulaşıp ulaşmayacağım (öğrencilerde bu hedeflerin oluşup oluşmadığını) kontrol edecek olan değerlendirme süreçlerine yer verilmiştir. Değerlendirme için ünite sonlarında ölçüt aracı olarak çoktan seçmeli sorulardan oluşan testler oluşturulmuştur. SUMMARY The research for this thesis has been prepared based on the Bloom full education model which is the program draft to cover the geography chapter in Social Sciences book for the 4th grade students. The 4th grade book published by the National Education Ministry has become the basic source for the preparation of the geography units for the 4th grade Social Sciences studies. Targets and targeted attitudes have been determined and these attitudes have been mentioned in the evaluation processes, which determined the educational methods for the learning-educating activities and controlled whether the program draft would be successful or not, taking into consideration the objectives of the Social Sciences studies, mentioned in the `Tebliğler Periodical`. The criteria medium at the end of each chapter are tests comprising multiple choices for the final evaluation. u
Collections