Özel anaokullarına devam eden 6 yaş çocuklarının cinsiyet özelliklerine ilişkin kalıpyargıları ile annenin sosyal uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden altı yaş çocuklarının cinsiyet özelliklerine ilişkin kalıpyargıları ile annelerinin sosyal uyumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmaya tabakalı rasgele örnekleme yöntemi ile 300 çocuk alınmıştır. Çocuklarla ilgili veriler, Cinsiyet Kalıpyargı Ölçeği(Şirvenlı,1992), anneler ile ilgili veriler ise Kişisel Bilgi Formu ve Hacettepe Kişilik Envanteri(Özgüven,1995) aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde, cinsiyete göre cinsiyet kalıpyargı puanlarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak kız ve erkek çocukların erkek kalıpyargı ortalamalarının kadınkalıpyargı ortalamalarına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Annelerin sosyal uyumlarının, kız çocukların kadın kalıpyargı puanlarım ve toplam kalıpyargı puanlarını, annelerin sosyal norm düzeylerinin, kız çocukların toplam kalıpyargı puanlarım, annelerin anti sosyal ilişkilerinin ise erkek çocukların kadın kalıpyargı puanlarını etkilediği saptanmıştır. ABSTRACT This research wasd with the aim of examining the relationship between gender stereotypes of six-year old children attending pre-school institutions and their mothers' social adaptation. 300 children selected by categorized random sampling participated in the study. The data related to children was collected through the use of Sex Stereotype Measurement(Şirvanlı,1992) and the data related to mothers through the use of Personal Information and Hacettepe Personality Inventory (Özgüven, 1995). When the data was analyzed, no meaningful difference was found in the sex stereotype scores of boys and girls. However, it was observed that the avarage of male stereotype scores of boys and girs was higher than that of female stereotype scores.lt was found that mothers' social adaptation affected the girls' female stereotype scores as well as their overall stereotype scores; mothers' social norm levels affected girls' total stereotype scores; and mothers' anti social relations affected boys' female stereotype scores.
Collections