Show simple item record

dc.contributor.advisorErsoy, Özlem
dc.contributor.authorBarutcu, Esin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:27Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:27Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374392
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden altı yaş çocuklarının cinsiyet özelliklerine ilişkin kalıpyargıları ile annelerinin sosyal uyumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmaya tabakalı rasgele örnekleme yöntemi ile 300 çocuk alınmıştır. Çocuklarla ilgili veriler, Cinsiyet Kalıpyargı Ölçeği(Şirvenlı,1992), anneler ile ilgili veriler ise Kişisel Bilgi Formu ve Hacettepe Kişilik Envanteri(Özgüven,1995) aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde, cinsiyete göre cinsiyet kalıpyargı puanlarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak kız ve erkek çocukların erkek kalıpyargı ortalamalarının kadınkalıpyargı ortalamalarına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Annelerin sosyal uyumlarının, kız çocukların kadın kalıpyargı puanlarım ve toplam kalıpyargı puanlarını, annelerin sosyal norm düzeylerinin, kız çocukların toplam kalıpyargı puanlarım, annelerin anti sosyal ilişkilerinin ise erkek çocukların kadın kalıpyargı puanlarını etkilediği saptanmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT This research wasd with the aim of examining the relationship between gender stereotypes of six-year old children attending pre-school institutions and their mothers' social adaptation. 300 children selected by categorized random sampling participated in the study. The data related to children was collected through the use of Sex Stereotype Measurement(Şirvanlı,1992) and the data related to mothers through the use of Personal Information and Hacettepe Personality Inventory (Özgüven, 1995). When the data was analyzed, no meaningful difference was found in the sex stereotype scores of boys and girls. However, it was observed that the avarage of male stereotype scores of boys and girs was higher than that of female stereotype scores.lt was found that mothers' social adaptation affected the girls' female stereotype scores as well as their overall stereotype scores; mothers' social norm levels affected girls' total stereotype scores; and mothers' anti social relations affected boys' female stereotype scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEv Ekonomisitr_TR
dc.subjectHome Economicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel anaokullarına devam eden 6 yaş çocuklarının cinsiyet özelliklerine ilişkin kalıpyargıları ile annenin sosyal uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe Relationship between gender stereotypes of six-year old children attending pre-school institution and their mother's social adaptation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStereotypes
dc.subject.ytmPersonal inquiry form
dc.subject.ytmGender roles
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmChild development
dc.identifier.yokid113669
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113157
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess