Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarındaki güzel sanatlar lisesi çıkışlı öğrencilerin piyano çalma performansları hakkında öğretim elemanlarının ve AGSL öğretmenlerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki Güzel Sanatlar Lisesi çıkışlı öğrencilerin piyano performanslarını saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Adana, Ankara, Aydın, Bolu, Denizli, Edirne, Isparta, Samsun ve Tokat AGSL ile Abant İzzet Baysal, Gazi, Gaziosmanpaşa, 19 Mayıs, Pamukkale ve Süleyman Demirel Üniversiteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan 58 piyano öğretmenine anket uygulanmış, elde edilen bulgular ayrı ayrı tablolara dönüştürülmüş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, AGSL'nde verilen piyano eğitiminin büyük ölçüde yetersiz olduğu saptanmıştır. Bu yetersizliğin başlıca sebebi AGSL'nin çoğunluğunda kadrolu piyano öğretmeninin olmamasıdır. Öğrencinin lise eğitimi boyunca öğretmen yetersizliği ve okul imkanları doğrultusunda yeterli eğitim almaması, üniversiteye geldiğinde kendinden istenilen başarıyı gösterememesine neden olmakta, bu da öğrenciyi psikolojik olarak etkilemektedir. Bu sonucun büyük şehirlerdeki AGSL mezunları için geçerli olmadığı da bilinmektedir. Sürekli olarak hemen hemen her ilde AGSL açılmakta fakat bu okullara öğretmen ataması yapılmamaktadır. Bu da AGSL'nin düzeyini düşürmekte ve kuruluş amacından uzaklaşmasına sebep olmaktadır. SUMMARY This research has been done in order to determine the piano performances of the students graduated from the Fine Arts High School in Education Faculties - Music Education Main Science Branches. For this purpose, the survey has been applied to the 58 piano teachers who work in the Fine Arts High Schools in Adana, Ankara, Aydın, Bolu, Denizli, Edirne, İsparta, Samsun and Tokat cities, and Music Education Main Science Branches at Abant İzzet Baysal, Gazi, Gaziosmanpaşa, 19 Mayıs, Pamukkale and Süleyman Demirel Universities. According to the result of the research, it has been determined that the piano education at the Fine Arts High Schools is, to a large extent, inadequate. The main reason for this insufficiency is the fact that the piano teachers who are on the permanent staff in the majority of the Fine Arts High Schools aren't present. The fact that students aren't educated enough in the direction of school possibilities and insufficiency of teachers during the high school education brings about that students can't succeed at universities; that affects students psychologically. It is known that this conclusion isn't valid for the students graduated from the Fine Arts High Schools in big cities. Continually in almost every city, the Fine Arts High Schools are opened but teachers aren't appointed to these schools. That reduces the level of the Fine Arts High Schools and causes them to grow distant from aims.
Collections