Show simple item record

dc.contributor.advisorErcan, Nevhiz
dc.contributor.authorVural Akçali, Elvan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:15Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:15Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374300
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki Güzel Sanatlar Lisesi çıkışlı öğrencilerin piyano performanslarını saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Adana, Ankara, Aydın, Bolu, Denizli, Edirne, Isparta, Samsun ve Tokat AGSL ile Abant İzzet Baysal, Gazi, Gaziosmanpaşa, 19 Mayıs, Pamukkale ve Süleyman Demirel Üniversiteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan 58 piyano öğretmenine anket uygulanmış, elde edilen bulgular ayrı ayrı tablolara dönüştürülmüş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, AGSL'nde verilen piyano eğitiminin büyük ölçüde yetersiz olduğu saptanmıştır. Bu yetersizliğin başlıca sebebi AGSL'nin çoğunluğunda kadrolu piyano öğretmeninin olmamasıdır. Öğrencinin lise eğitimi boyunca öğretmen yetersizliği ve okul imkanları doğrultusunda yeterli eğitim almaması, üniversiteye geldiğinde kendinden istenilen başarıyı gösterememesine neden olmakta, bu da öğrenciyi psikolojik olarak etkilemektedir. Bu sonucun büyük şehirlerdeki AGSL mezunları için geçerli olmadığı da bilinmektedir. Sürekli olarak hemen hemen her ilde AGSL açılmakta fakat bu okullara öğretmen ataması yapılmamaktadır. Bu da AGSL'nin düzeyini düşürmekte ve kuruluş amacından uzaklaşmasına sebep olmaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY This research has been done in order to determine the piano performances of the students graduated from the Fine Arts High School in Education Faculties - Music Education Main Science Branches. For this purpose, the survey has been applied to the 58 piano teachers who work in the Fine Arts High Schools in Adana, Ankara, Aydın, Bolu, Denizli, Edirne, İsparta, Samsun and Tokat cities, and Music Education Main Science Branches at Abant İzzet Baysal, Gazi, Gaziosmanpaşa, 19 Mayıs, Pamukkale and Süleyman Demirel Universities. According to the result of the research, it has been determined that the piano education at the Fine Arts High Schools is, to a large extent, inadequate. The main reason for this insufficiency is the fact that the piano teachers who are on the permanent staff in the majority of the Fine Arts High Schools aren't present. The fact that students aren't educated enough in the direction of school possibilities and insufficiency of teachers during the high school education brings about that students can't succeed at universities; that affects students psychologically. It is known that this conclusion isn't valid for the students graduated from the Fine Arts High Schools in big cities. Continually in almost every city, the Fine Arts High Schools are opened but teachers aren't appointed to these schools. That reduces the level of the Fine Arts High Schools and causes them to grow distant from aims.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleEğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarındaki güzel sanatlar lisesi çıkışlı öğrencilerin piyano çalma performansları hakkında öğretim elemanlarının ve AGSL öğretmenlerinin görüşleri
dc.title.alternativeThe Opinion of the piano teachers at music education main science branches and fine arts high schools, about the students graduated from the fine arts high schools in education faculties-music education main science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmAnatolian high school of fine arts
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid113810
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113193
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess