Ortaöğretim kurumlarında okutulan `Lern mit Uns 4` ve `Texte und Situationen 2` adlı Almanca ders kitaplarının yabancı dil öğretimi temel ilkelerine uygunluğunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve dört temel dil becerileri ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Ancak araştırmanın temelini `Lern mit Uns 4` ve `Texte und Situationen 2` ders kitaplarının dört temel dil becerisi açısından analitik olarak incelenmesi oluşturmaktadır. Amacımız, incelemeler sonucunda ders kitaplarında hangi becerilerin ne yoğunlukta yer aldıklarını belirlemek ve bunların Yabancı Dil'i öğrenmeye yeterli olup olmadıklarını tespit etmektir. Giriş bölümünde; çalışmanın önemi, amacı ve alanı üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde; Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ayrı ayrı ele alınmış ve her yöntemin kullanım özelliklerine göre derslerin akışı ortaya konulmuştur. İkinci bölümde; Dil 'in işlevsel bütünlüğünü oluşturan dört temel dil becerisi tek tek ele alınmış ve bunlarla ilgili kapsamlı bir bilgi sunulmuştur. Üçüncü bölümde; söz konusu ders kitaplarının tanıtılmasına, incelenmesine ve değerlendirilmesine yer verilmiştir. Bu değerlendirme işlemi, yabancı literatürde yer alan kriterler ışığında gerçekleştirilmiştir. Sonuç bölümünde ise; söz konusu kitapların analitik inceleme sonuçlan yazısal ve rakamsal olarak belirtilmiştir. 11 ABSTRACT In that work we dealt with the Methods of Teaching Foreign Languages and four basic language skills in a detailed way. The basis of our work consists of the researching of the `Lern mit Uns 4` ve `Texte und Situationen 2` Course Books analytically, from the point of the four basic language skills. Our intention is to determine which skills take part at these books at what intensity, and designate if these are enough for learning the foreign language. At the introduction part the importance, objective and the field of the spacxe are stated. At the first part the methods of Teaching Foreign Language had been taken up respectively, and the processes of the courses had been put forward according to the usage characteristics of each course. At the second part, the four basic language skills, that forms the functional integrity of the language, had been taken up respectively; and comprehensive information had been presented about these skills. At the third part, place had been given to the introduction, investigation and evolution of the course books. The evaluation had been performed according to the criteria in the foreign literature. At the Conclusion Part, the results for the analytical researches had been designated both with numerical values and comments.
Collections