Show simple item record

dc.contributor.advisorOruç, Şerif
dc.contributor.authorÇeltik, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:07Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374255
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve dört temel dil becerileri ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Ancak araştırmanın temelini `Lern mit Uns 4` ve `Texte und Situationen 2` ders kitaplarının dört temel dil becerisi açısından analitik olarak incelenmesi oluşturmaktadır. Amacımız, incelemeler sonucunda ders kitaplarında hangi becerilerin ne yoğunlukta yer aldıklarını belirlemek ve bunların Yabancı Dil'i öğrenmeye yeterli olup olmadıklarını tespit etmektir. Giriş bölümünde; çalışmanın önemi, amacı ve alanı üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde; Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ayrı ayrı ele alınmış ve her yöntemin kullanım özelliklerine göre derslerin akışı ortaya konulmuştur. İkinci bölümde; Dil 'in işlevsel bütünlüğünü oluşturan dört temel dil becerisi tek tek ele alınmış ve bunlarla ilgili kapsamlı bir bilgi sunulmuştur. Üçüncü bölümde; söz konusu ders kitaplarının tanıtılmasına, incelenmesine ve değerlendirilmesine yer verilmiştir. Bu değerlendirme işlemi, yabancı literatürde yer alan kriterler ışığında gerçekleştirilmiştir. Sonuç bölümünde ise; söz konusu kitapların analitik inceleme sonuçlan yazısal ve rakamsal olarak belirtilmiştir.
dc.description.abstract11 ABSTRACT In that work we dealt with the Methods of Teaching Foreign Languages and four basic language skills in a detailed way. The basis of our work consists of the researching of the `Lern mit Uns 4` ve `Texte und Situationen 2` Course Books analytically, from the point of the four basic language skills. Our intention is to determine which skills take part at these books at what intensity, and designate if these are enough for learning the foreign language. At the introduction part the importance, objective and the field of the spacxe are stated. At the first part the methods of Teaching Foreign Language had been taken up respectively, and the processes of the courses had been put forward according to the usage characteristics of each course. At the second part, the four basic language skills, that forms the functional integrity of the language, had been taken up respectively; and comprehensive information had been presented about these skills. At the third part, place had been given to the introduction, investigation and evolution of the course books. The evaluation had been performed according to the criteria in the foreign literature. At the Conclusion Part, the results for the analytical researches had been designated both with numerical values and comments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında okutulan `Lern mit Uns 4` ve `Texte und Situationen 2` adlı Almanca ders kitaplarının yabancı dil öğretimi temel ilkelerine uygunluğunun incelenmesi
dc.title.alternativeThe Analysis of the German textbooks `Lern mit Uns 4` and `Texte und Situationen 2` in terms of basic principles of foreign language teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid116600
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113260
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess