İlköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin, matematik öğretmenlerinin matematik dersine yönelik davranışlarını algılamaları ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik öğretmenlerinin matematik dersine yönelik davranışlarını algılamaları ile matematik basanları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya 2001 - 2002 öğretim yılında Demirlibahçe İlköğretim Okulu, 75. Yıl İlköğretim Okulu, Atilla İlköğretim Okulu ve Mamak İlköğretim Okulunda öğrenim gören 370 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin matematik öğretmenlerinin matematik dersine yönelik davranışlarını algılamaları araştırmacı tarafından geliştirilen `İlköğretim ikinci Kademe Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersine Yönelik Davranışları Anketi` ile belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik başarılarını değerlendirmede ise öğrencilerin bir önceki dönem matematik notlan kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi, için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Araştırmada, ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik öğretmenlerinin matematik dersine yönelik davranışlannı algılamalan ile matematik başanlan arasında olumlu ve güçlü bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. ABSTRACT In this study, the relationship between perceptions of seventh and eighth grade elementary school students for their mathematics teachers' behaviors toward mathemetics course and their matehematics success was explored. The data was collected from 370 students from Demirlibahçe, 75. yıl, Atila and Mamak Elementary Schools in 2001-2002 academic year. `Elementary school mathematics teachers behaviors toward mathematics course survey` which was developed by the researher was used to collect data about the perceptions of students for their mathematics teachers' behaviors toward mathematics course. The mathematics success of the students was assesed via previous grades of students. For statistical analysis The Pearson Product Moments Correlation was used. The results indicated that, there was a positive, strong and significant relationship between perceptions of seventh and eighth grade elementary school students for their mathematics teachers' behaviors toward mathematics course and their mathematics success. VI
Collections