Show simple item record

dc.contributor.advisorSoylu, Dursun
dc.contributor.authorTerzi, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:50Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:50Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374137
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik öğretmenlerinin matematik dersine yönelik davranışlarını algılamaları ile matematik basanları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya 2001 - 2002 öğretim yılında Demirlibahçe İlköğretim Okulu, 75. Yıl İlköğretim Okulu, Atilla İlköğretim Okulu ve Mamak İlköğretim Okulunda öğrenim gören 370 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin matematik öğretmenlerinin matematik dersine yönelik davranışlarını algılamaları araştırmacı tarafından geliştirilen `İlköğretim ikinci Kademe Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersine Yönelik Davranışları Anketi` ile belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik başarılarını değerlendirmede ise öğrencilerin bir önceki dönem matematik notlan kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi, için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Araştırmada, ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik öğretmenlerinin matematik dersine yönelik davranışlannı algılamalan ile matematik başanlan arasında olumlu ve güçlü bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In this study, the relationship between perceptions of seventh and eighth grade elementary school students for their mathematics teachers' behaviors toward mathemetics course and their matehematics success was explored. The data was collected from 370 students from Demirlibahçe, 75. yıl, Atila and Mamak Elementary Schools in 2001-2002 academic year. `Elementary school mathematics teachers behaviors toward mathematics course survey` which was developed by the researher was used to collect data about the perceptions of students for their mathematics teachers' behaviors toward mathematics course. The mathematics success of the students was assesed via previous grades of students. For statistical analysis The Pearson Product Moments Correlation was used. The results indicated that, there was a positive, strong and significant relationship between perceptions of seventh and eighth grade elementary school students for their mathematics teachers' behaviors toward mathematics course and their mathematics success. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin, matematik öğretmenlerinin matematik dersine yönelik davranışlarını algılamaları ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid113837
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113198
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess