Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler eğitimi geleneklerine yaklaşımları ve bu yaklaşımların tarih öğretimiyle ilişkisi: Ankara-Aksaray örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada ilköğretim okullarında görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin benimsedikleri sosyal bilgiler öğretimi gelenekleri yaklaşımları ve bu yaklaşımların tarih öğretimiyle ilişkisi üzerinde durulmuştur. Amacımız, ilköğretim okullarında görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin benimsedikleri sosyal bilgiler geleneğini ve benimsenen geleneğin tarih öğretimiyle ilişkisini tespit etmektir. Bu araştırmanın birinci bölümünde, problem tanımlanmış, alt problemler verilmiş, araştırmanın önemi ve ilgili yayın ve araştırmalar belirtilmiştir. İkinci bölümde sosyal bilgiler gelenekleri ve bu geleneklerin amaçları, yöntemleri ve içerikleri açıklanmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklem, öğretmen ve öğrencilere ilişkin gene! bilgiler, veri toplama aracı, verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanması üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde, alt problemlere ilişkin bulgular ve yorumlar ele alınmış, sonuç ye öneriler açıklanmıştır. Tutum ölçeğinde benimsenen sosyal bilgiler geleneğini tespit etmek için Barr, Barth ve Shermis'in The Nature Of Social Studies kitabı sonundaki 45 ifadelik anketten yararlanılmıştır. Ayrıca benimsenen sosyal bilgiler geleneğinin tarih öğretimiyle ilişkisini tespit amacıyla geçerlik ve güvenirliği önceden test edilmiş 18 ifadelik tutum ölçeği bulunmaktadır. Bu ölçeğin uygulanmasında random yöntemi kullanılmıştır. Tutum ölçeği Ankara'nın Yenimahalle, Gölbaşı, Şereflikoçhisar ilçeleri ile Aksaray'ın Merkez, Ağaçören, Eskil ve Ortaköy ilçelerinde uygulandı ve toplam 119 öğretmen katıldı.Öğretmenlerin kimlik bilgilerinde frekans ve yüzde, öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyete, kıdeme ve mezun olunan okula göre fark olup olmadığı t-testi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada manidarlık düzeyi 0.5 olarak kabul edilmiştir. SUMMARY In this survey, the traditional and adapted approaches of primary school teachers1 on social studies and their relationship with history teaching has been dwelled upon. The objective of this study is to fix social studies teachers' adopted approaches on the traditional of social studies and their relationship on history teaching. In the first part of this survey, a problem has been defined and subproblems have been given and the importance of the survey and related publications and related surveys have been pointed out. In second part, the traditions at social studies, contets, purposses and methods have been explanied. In the third part, the model of survey, universe and sampling, general information about teachers, medium of data collection, data collection, data analysis and interpretation of data have been dwelled upon. In the fourth part, findings and interpretations related to sub-problems have been dealt with, results and suggestions have been explained. In the stade of attitude, a guestionaire containing 45 expressions from the back of `the Nature of the Social Studies' book, Barr, Barth, Shermis' has been used to determine the adopted tradion on social studies. Farthermore, There has been a scale of attitude containing 18 expressions whose validity and reliability have been tested in advance to determine the relationship of adapted tradition of social studies with history teaching. Random method has been employed in the application of this scale. The scale of attitude has been applied on totally 119 teachers in Ankara's, Yenimahalle, Gölbaşı and Şereflikoçhisar districs and Aksaray's, Ortaköy, Ağaçören, Eskil and center districts.In the identification information of teachers freguency and percentages, whether or not there has been a difference between the views of teachers have been checked with t-test. The.05 level was designed as the criterion for significance.
Collections