Show simple item record

dc.contributor.advisorSafran, Mustafa
dc.contributor.authorKozan, Ersoy
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:20Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373922
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada ilköğretim okullarında görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin benimsedikleri sosyal bilgiler öğretimi gelenekleri yaklaşımları ve bu yaklaşımların tarih öğretimiyle ilişkisi üzerinde durulmuştur. Amacımız, ilköğretim okullarında görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin benimsedikleri sosyal bilgiler geleneğini ve benimsenen geleneğin tarih öğretimiyle ilişkisini tespit etmektir. Bu araştırmanın birinci bölümünde, problem tanımlanmış, alt problemler verilmiş, araştırmanın önemi ve ilgili yayın ve araştırmalar belirtilmiştir. İkinci bölümde sosyal bilgiler gelenekleri ve bu geleneklerin amaçları, yöntemleri ve içerikleri açıklanmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklem, öğretmen ve öğrencilere ilişkin gene! bilgiler, veri toplama aracı, verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanması üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde, alt problemlere ilişkin bulgular ve yorumlar ele alınmış, sonuç ye öneriler açıklanmıştır. Tutum ölçeğinde benimsenen sosyal bilgiler geleneğini tespit etmek için Barr, Barth ve Shermis'in The Nature Of Social Studies kitabı sonundaki 45 ifadelik anketten yararlanılmıştır. Ayrıca benimsenen sosyal bilgiler geleneğinin tarih öğretimiyle ilişkisini tespit amacıyla geçerlik ve güvenirliği önceden test edilmiş 18 ifadelik tutum ölçeği bulunmaktadır. Bu ölçeğin uygulanmasında random yöntemi kullanılmıştır. Tutum ölçeği Ankara'nın Yenimahalle, Gölbaşı, Şereflikoçhisar ilçeleri ile Aksaray'ın Merkez, Ağaçören, Eskil ve Ortaköy ilçelerinde uygulandı ve toplam 119 öğretmen katıldı.Öğretmenlerin kimlik bilgilerinde frekans ve yüzde, öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyete, kıdeme ve mezun olunan okula göre fark olup olmadığı t-testi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada manidarlık düzeyi 0.5 olarak kabul edilmiştir.
dc.description.abstractSUMMARY In this survey, the traditional and adapted approaches of primary school teachers1 on social studies and their relationship with history teaching has been dwelled upon. The objective of this study is to fix social studies teachers' adopted approaches on the traditional of social studies and their relationship on history teaching. In the first part of this survey, a problem has been defined and subproblems have been given and the importance of the survey and related publications and related surveys have been pointed out. In second part, the traditions at social studies, contets, purposses and methods have been explanied. In the third part, the model of survey, universe and sampling, general information about teachers, medium of data collection, data collection, data analysis and interpretation of data have been dwelled upon. In the fourth part, findings and interpretations related to sub-problems have been dealt with, results and suggestions have been explained. In the stade of attitude, a guestionaire containing 45 expressions from the back of `the Nature of the Social Studies' book, Barr, Barth, Shermis' has been used to determine the adopted tradion on social studies. Farthermore, There has been a scale of attitude containing 18 expressions whose validity and reliability have been tested in advance to determine the relationship of adapted tradition of social studies with history teaching. Random method has been employed in the application of this scale. The scale of attitude has been applied on totally 119 teachers in Ankara's, Yenimahalle, Gölbaşı and Şereflikoçhisar districs and Aksaray's, Ortaköy, Ağaçören, Eskil and center districts.In the identification information of teachers freguency and percentages, whether or not there has been a difference between the views of teachers have been checked with t-test. The.05 level was designed as the criterion for significance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler eğitimi geleneklerine yaklaşımları ve bu yaklaşımların tarih öğretimiyle ilişkisi: Ankara-Aksaray örnekleri
dc.title.alternativeThe Traditional approaches of social studies teachers on social studies and their relationship with history teaching: Samples of Ankara and Aksaray
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.identifier.yokid116996
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113311
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess