Drama as a compulsory course in education faculties
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı dramanın zorunlu bir ders olarak Eğitim Fakültelerinde programlanmasına ihtiyaç olup olmadığının araştırılmasıdır. Bu amaçla öncelikle dramanın kullanılabileceği dört öğretim alam : İngiliz Dili Öğretmenliği; Sınıf Öğretmenliği; Okulöncesi Öğretmenliği ve Matematik Öğretmenliği tespit edilmiştir. Bu alanlarda dramaya yaklaşımı ve gereksinimi tespit edebilmek için öğretmenler ve öğrencilerle mülakat yolu ile veri toplanmaya çalışılmıştır.Ayrıca Eğitim Fakültelerinde görev yapan Öğretim Üyeleri ile de görüşülmüştür. Geliştirilen mülakat sorulan ile yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilen veriler yorumlanarak sonuçlar çıkarılmaya çalışılmıştır. Öğretmen, öğrenci ve akademisyenlerin aynı kamda oldukları ve farklılaştığı noktalar anlamlı olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, dramanın zorunlu ders olarak programlanmasına gereksinim olduğu ve bu yolla ayrıca kişisel gelişim sağlandığı bu araştırmanın sonucunda ortaya çıkmıştır. The purpose of this study was to investigate whether there is a need to programme drama as a compulsory course in education faculties. For this purpose, four fields of teaching: English Language Teaching; Primary School Teaching; Pre school Teaching; and Mathematics Teaching were chosen. Data were collected from these fields by means of interviews.In addition, the academicians from the education faculties were interviewed. The data gathered from the interviews were analysed and compared with the findings of the interviews with the academicians. The points where the teachers, students and academicians became similar and became different were analysed as meaningful points. This study has two major results. The first result of this study is the need to programme drama as a compulsory course in education faculties. Participation in drama process leads to personel development and this is the second major result of this study.
Collections