Show simple item record

dc.contributor.advisorGül Peker, Bena
dc.contributor.authorBozdoğan, Öztürk
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:48Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373716
dc.description.abstractÇalışmanın amacı dramanın zorunlu bir ders olarak Eğitim Fakültelerinde programlanmasına ihtiyaç olup olmadığının araştırılmasıdır. Bu amaçla öncelikle dramanın kullanılabileceği dört öğretim alam : İngiliz Dili Öğretmenliği; Sınıf Öğretmenliği; Okulöncesi Öğretmenliği ve Matematik Öğretmenliği tespit edilmiştir. Bu alanlarda dramaya yaklaşımı ve gereksinimi tespit edebilmek için öğretmenler ve öğrencilerle mülakat yolu ile veri toplanmaya çalışılmıştır.Ayrıca Eğitim Fakültelerinde görev yapan Öğretim Üyeleri ile de görüşülmüştür. Geliştirilen mülakat sorulan ile yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilen veriler yorumlanarak sonuçlar çıkarılmaya çalışılmıştır. Öğretmen, öğrenci ve akademisyenlerin aynı kamda oldukları ve farklılaştığı noktalar anlamlı olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, dramanın zorunlu ders olarak programlanmasına gereksinim olduğu ve bu yolla ayrıca kişisel gelişim sağlandığı bu araştırmanın sonucunda ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate whether there is a need to programme drama as a compulsory course in education faculties. For this purpose, four fields of teaching: English Language Teaching; Primary School Teaching; Pre school Teaching; and Mathematics Teaching were chosen. Data were collected from these fields by means of interviews.In addition, the academicians from the education faculties were interviewed. The data gathered from the interviews were analysed and compared with the findings of the interviews with the academicians. The points where the teachers, students and academicians became similar and became different were analysed as meaningful points. This study has two major results. The first result of this study is the need to programme drama as a compulsory course in education faculties. Participation in drama process leads to personel development and this is the second major result of this study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDrama as a compulsory course in education faculties
dc.title.alternativeEğitim fakültelerinde zorunlu ders olarak drama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmCompulsory course
dc.subject.ytmGazi University
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid140666
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133899
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess