L. V. Beethoven`in piyano sonatlarının öğretimine yönelik bir bütüncül analiz yöntemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, evrensel müziğin çığır açıcı bestecilerinen biri olan ve eserleriyle müzik eğitiminde önemli yer tutan Ludwig van Beethoven' m piyano sonatlarının öğretimine yönelik özgün bir Bütüncül Analiz Yöntemi 'nin oluşturulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sözkonusu amaç doğrultusunda oluşturulan ve `biçimsel yapı`, `motifsel yapı`, `genel armonik yapı`, `yorum cümleleri` ve `teknik güçlükler` olmak üzere 5 ana boyutu içeren `Bütüncül Analiz Yöntemi`, bestecinin piyano sonatları arasından seçilen Opus 31, 2 numaralı re minör sonat üzerinde uygulanmıştır. Bütüncül Analiz Yöntemi 'nin, piyanistler, piyano eğitimcileri, kuramcılar ve ileri piyano öğrencilerinin bu yöndeki çalışmalarına önemli yararlar sağlayacağı beklenmektedir. 11 ABSTRACT In this work, we introduce an original `Integralistic Analytical Method` with the aim of teaching piano sonatas by Ludwig van Beethoven, one of the greatest composers of the classical music whose excellent works occupy a remarkable place in music education. The integralistic analytical method applied on the piano sonata in d minor, Opus 31/2 of the composer, consists of 5 main cathegories such as `formal structure`, `motific structure`, `general harmonic structure`, `phrase interpretation` and `technical difficulties`. It is our strong belief that this method will be very useful for pianists, piano educators, music theorists and advanced piano students.
Collections