L. V. Beethoven`in piyano sonatlarının öğretimine yönelik bir bütüncül analiz yöntemi
dc.contributor.advisor | Berki, Osman Türev | |
dc.contributor.author | Yüksel, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:54:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:54:44Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373693 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma, evrensel müziğin çığır açıcı bestecilerinen biri olan ve eserleriyle müzik eğitiminde önemli yer tutan Ludwig van Beethoven' m piyano sonatlarının öğretimine yönelik özgün bir Bütüncül Analiz Yöntemi 'nin oluşturulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sözkonusu amaç doğrultusunda oluşturulan ve `biçimsel yapı`, `motifsel yapı`, `genel armonik yapı`, `yorum cümleleri` ve `teknik güçlükler` olmak üzere 5 ana boyutu içeren `Bütüncül Analiz Yöntemi`, bestecinin piyano sonatları arasından seçilen Opus 31, 2 numaralı re minör sonat üzerinde uygulanmıştır. Bütüncül Analiz Yöntemi 'nin, piyanistler, piyano eğitimcileri, kuramcılar ve ileri piyano öğrencilerinin bu yöndeki çalışmalarına önemli yararlar sağlayacağı beklenmektedir. | |
dc.description.abstract | 11 ABSTRACT In this work, we introduce an original `Integralistic Analytical Method` with the aim of teaching piano sonatas by Ludwig van Beethoven, one of the greatest composers of the classical music whose excellent works occupy a remarkable place in music education. The integralistic analytical method applied on the piano sonata in d minor, Opus 31/2 of the composer, consists of 5 main cathegories such as `formal structure`, `motific structure`, `general harmonic structure`, `phrase interpretation` and `technical difficulties`. It is our strong belief that this method will be very useful for pianists, piano educators, music theorists and advanced piano students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | L. V. Beethoven`in piyano sonatlarının öğretimine yönelik bir bütüncül analiz yöntemi | |
dc.title.alternative | An Integralistic analytical method with the aim of teaching piano sonatas BY L. V. Beethoven | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Piano sonata | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Beethoven, Ludwig van | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.identifier.yokid | 140340 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133758 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |