Show simple item record

dc.contributor.advisorBerki, Osman Türev
dc.contributor.authorYüksel, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:44Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:44Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373693
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, evrensel müziğin çığır açıcı bestecilerinen biri olan ve eserleriyle müzik eğitiminde önemli yer tutan Ludwig van Beethoven' m piyano sonatlarının öğretimine yönelik özgün bir Bütüncül Analiz Yöntemi 'nin oluşturulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sözkonusu amaç doğrultusunda oluşturulan ve `biçimsel yapı`, `motifsel yapı`, `genel armonik yapı`, `yorum cümleleri` ve `teknik güçlükler` olmak üzere 5 ana boyutu içeren `Bütüncül Analiz Yöntemi`, bestecinin piyano sonatları arasından seçilen Opus 31, 2 numaralı re minör sonat üzerinde uygulanmıştır. Bütüncül Analiz Yöntemi 'nin, piyanistler, piyano eğitimcileri, kuramcılar ve ileri piyano öğrencilerinin bu yöndeki çalışmalarına önemli yararlar sağlayacağı beklenmektedir.
dc.description.abstract11 ABSTRACT In this work, we introduce an original `Integralistic Analytical Method` with the aim of teaching piano sonatas by Ludwig van Beethoven, one of the greatest composers of the classical music whose excellent works occupy a remarkable place in music education. The integralistic analytical method applied on the piano sonata in d minor, Opus 31/2 of the composer, consists of 5 main cathegories such as `formal structure`, `motific structure`, `general harmonic structure`, `phrase interpretation` and `technical difficulties`. It is our strong belief that this method will be very useful for pianists, piano educators, music theorists and advanced piano students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleL. V. Beethoven`in piyano sonatlarının öğretimine yönelik bir bütüncül analiz yöntemi
dc.title.alternativeAn Integralistic analytical method with the aim of teaching piano sonatas BY L. V. Beethoven
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPiano sonata
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmBeethoven, Ludwig van
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSonata
dc.identifier.yokid140340
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133758
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess