Cohesion in the written works of the twelfth grade students of literary and scientific streams at state secondary schools in Jordan
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma bağlaçların kullanım sıklıklarını, metinlerdeki yeterliliklerini, bağlaşıklık çeşitlerini ve Ürdün Devlet Okullarındaki 12. sınıf öğrencilerinin fen ve edebiyat kollan öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmalarındaki bağlaşıklığa yönelik hata kalıplarının ortaya çıkarılmasını ve saptanan mevcut problemlerin çözümü için örnek aktivitelerin ve prosedürlerin önerilebilmesi için yapılmıştır. Çalışma Ürdün'deki değişik okullarda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlan öğrencilerin yazılı metinlerde bağlaşıklığın sağlanmasında kullanılan bağlaçlar konusunda problemleri olduğunu ortaya koymuştur. Bu sonuçlar ışığında saptanan problemlerin çözümü için öğretim materyalleri, pratik prosedürler ve örnek aktiviteler hazırlanıp önerilmiştir. 11 ABSTRACT This study aimed at investigating (a) the frequency of cohesive ties, (b) types of cohesion, (c) adequacy of cohesive ties, (d) patterns of errors violating cohesion in the written works of the 12th Graders of literary and scientific streams at state secondary schools in Jordan, and (e) to suggest sample activities and procedures to remedy the problematic areas. The results of the present study have revealed that students had serious problems in using cohesive devices in their written works. These results have led the researcher to prepare instructional materials, practical procedures and sample activities to overcome the difficulties.
Collections