Show simple item record

dc.contributor.advisorErsöz, Aydan
dc.contributor.authorRamadan, Saleh Mustafa Sa`D
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:41Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:41Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373676
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma bağlaçların kullanım sıklıklarını, metinlerdeki yeterliliklerini, bağlaşıklık çeşitlerini ve Ürdün Devlet Okullarındaki 12. sınıf öğrencilerinin fen ve edebiyat kollan öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmalarındaki bağlaşıklığa yönelik hata kalıplarının ortaya çıkarılmasını ve saptanan mevcut problemlerin çözümü için örnek aktivitelerin ve prosedürlerin önerilebilmesi için yapılmıştır. Çalışma Ürdün'deki değişik okullarda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlan öğrencilerin yazılı metinlerde bağlaşıklığın sağlanmasında kullanılan bağlaçlar konusunda problemleri olduğunu ortaya koymuştur. Bu sonuçlar ışığında saptanan problemlerin çözümü için öğretim materyalleri, pratik prosedürler ve örnek aktiviteler hazırlanıp önerilmiştir.
dc.description.abstract11 ABSTRACT This study aimed at investigating (a) the frequency of cohesive ties, (b) types of cohesion, (c) adequacy of cohesive ties, (d) patterns of errors violating cohesion in the written works of the 12th Graders of literary and scientific streams at state secondary schools in Jordan, and (e) to suggest sample activities and procedures to remedy the problematic areas. The results of the present study have revealed that students had serious problems in using cohesive devices in their written works. These results have led the researcher to prepare instructional materials, practical procedures and sample activities to overcome the difficulties.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleCohesion in the written works of the twelfth grade students of literary and scientific streams at state secondary schools in Jordan
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmConjunction
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmJordan
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmExpression
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid141211
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133901
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess