İstanbul ilinde iki farklı sosyo-ekonomik bölgedeki ilköğretim okullarında öğrencilerin canlılara karşı tutum ve davranışlarının ölçülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Canlıları inceleyen bir bilim dalı olan Biyoloji, okullarımızda ders olarak okutulmaktadır. Dolayısı ile canlılara karşı geliştirilen tutumlar, bu derse olan ilgiyi ve başarıyı büyük ölçüde etkiler. Okutulan Biyoloji dersinin hedef davranışlarından bir diğeri de fertlere çevre bilinci kazandırarak, doğal çevreyi korumaktır.Fertlerin canlılara ilişkin tanımlarının, olumlu yönde geliştirilmesi, bu bilinci kazandırmanın önemli bir basamağım oluşturur. Bu çalışma, ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin canlılara karşı genel tutumlarım öğrenmek ve bu tanımların alt ve üst sosyo-ekonomik bölgeler arasında anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Uygulamalar, İstanbul'un iki farklı semtinde bulunan, Ataşehir ve Şehit Öğretmen Nurgül Kale İlköğretim Okullarında 100 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin canlılara karşı geliştirdikleri tutumlar, 27 maddeden oluşan tutum ölçeği ile ölçülmüştür. Tutum ölçeği sonuçlan, öğrencilerin genel olarak canlılara karşı olumlu tutumlar içinde olduklarını göstermiştir. Ayrıca alt ve üst sosyo-ekonomik bölgeler arasında, öğrencilerin tutumları bakımından anlamlı bir fark tespit edilememiştir. İki farklı sosyo-ekonomik bölgede bulunan öğrencilerin canlılara karşı davranışlarının farklı olduğu bilfiil araştırmacı tarafından gözlendiği halde, yapılan çalışmada öğrencilerin benzer tutumlar içinde olmaları, tutumların her zaman davranışa dönüşmediği izlenimi yaratmaktadır. ABSTRAC Biology is a science which studies livings. Biology which is a branch of science is also educated at our education institutes, so that manner of conduct which is developed towards livings, effects the interesting in lesson and success. One of the aim of this lesson is protect the environment and comprehend this importance. This study is done to learn the primary school 4th grade students' general point of view about livings and to the bottom and top socio-economic regions. This research is done to learn the primary schools which are take place in Istanbul. Students manners towards livings is measured with a manner criterion which consists of 27 items. The results of the manner critism which is given to the students generally show positive behaviour. There is no meaningful differences comprehended between the bottom and the top socio economic regions. Students' who live in two different socio-economic regions show that then- responded are similar and this situation shows that not always manners turn to behaviour. The researcher, had comprehended that there are important differences between the students manners and the behaviour. As a result of this difference, this can be explain as the students have expectations from this critisims results and science curriculum is the same in every school.
Collections