Show simple item record

dc.contributor.advisorSalman, Selahattin
dc.contributor.authorHizarci, Tülin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:29Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:29Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373616
dc.description.abstractÖZET Canlıları inceleyen bir bilim dalı olan Biyoloji, okullarımızda ders olarak okutulmaktadır. Dolayısı ile canlılara karşı geliştirilen tutumlar, bu derse olan ilgiyi ve başarıyı büyük ölçüde etkiler. Okutulan Biyoloji dersinin hedef davranışlarından bir diğeri de fertlere çevre bilinci kazandırarak, doğal çevreyi korumaktır.Fertlerin canlılara ilişkin tanımlarının, olumlu yönde geliştirilmesi, bu bilinci kazandırmanın önemli bir basamağım oluşturur. Bu çalışma, ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin canlılara karşı genel tutumlarım öğrenmek ve bu tanımların alt ve üst sosyo-ekonomik bölgeler arasında anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Uygulamalar, İstanbul'un iki farklı semtinde bulunan, Ataşehir ve Şehit Öğretmen Nurgül Kale İlköğretim Okullarında 100 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin canlılara karşı geliştirdikleri tutumlar, 27 maddeden oluşan tutum ölçeği ile ölçülmüştür. Tutum ölçeği sonuçlan, öğrencilerin genel olarak canlılara karşı olumlu tutumlar içinde olduklarını göstermiştir. Ayrıca alt ve üst sosyo-ekonomik bölgeler arasında, öğrencilerin tutumları bakımından anlamlı bir fark tespit edilememiştir. İki farklı sosyo-ekonomik bölgede bulunan öğrencilerin canlılara karşı davranışlarının farklı olduğu bilfiil araştırmacı tarafından gözlendiği halde, yapılan çalışmada öğrencilerin benzer tutumlar içinde olmaları, tutumların her zaman davranışa dönüşmediği izlenimi yaratmaktadır.
dc.description.abstractABSTRAC Biology is a science which studies livings. Biology which is a branch of science is also educated at our education institutes, so that manner of conduct which is developed towards livings, effects the interesting in lesson and success. One of the aim of this lesson is protect the environment and comprehend this importance. This study is done to learn the primary school 4th grade students' general point of view about livings and to the bottom and top socio-economic regions. This research is done to learn the primary schools which are take place in Istanbul. Students manners towards livings is measured with a manner criterion which consists of 27 items. The results of the manner critism which is given to the students generally show positive behaviour. There is no meaningful differences comprehended between the bottom and the top socio economic regions. Students' who live in two different socio-economic regions show that then- responded are similar and this situation shows that not always manners turn to behaviour. The researcher, had comprehended that there are important differences between the students manners and the behaviour. As a result of this difference, this can be explain as the students have expectations from this critisims results and science curriculum is the same in every school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİstanbul ilinde iki farklı sosyo-ekonomik bölgedeki ilköğretim okullarında öğrencilerin canlılara karşı tutum ve davranışlarının ölçülmesi
dc.title.alternativeResearch of student's attitude towards animals who live in different socio-economic region in the city of İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmLiving things
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.identifier.yokid141145
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133720
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess