Fen derslerinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi (nükleikasitler)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, fen öğretiminde bilgisayarın; ders sunu (canlandırma, 3 boyutlu animasyon), etkileşimli alıştırma-tekrar, problem çözme ve değerlendirme aracı olarak kullanımının, geleneksel metotlara göre öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada sontest gruplu model uygulanmış ve deneysel alanda gerçekleştirilmiştir. Denekler, Kocaeli Kandıra Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Araştırma 2001 - 2002 yılının I. Döneminde gerçekleştirilmiştir. Uygulamada kontrol grubuna, Nükleikasitler konusu, geleneksel metotlar kullanılarak işlenmiş, deney grubuna ise bilgisayar destekli öğretim metodu kullanılarak Nükleikasitler konusu işlenmiştir. Uygulama bitiminde gruplara sontest uygulanmıştır. Sontest uygulanmasından onbeş gün sonra gruplara kalıcılık testi uygulanmıştır. Testlerin uygulanmasından elde edilen verilerin analizi ile ulaşılan sonuçlar şunlardır: Bilgisayarın ders sunu (canlandırma, 3 boyutlu animasyon), etkileşimli alıştırma-tekrar, problem çözme ve değerlendirme aracı olarak kullanıldığı uygulama, geleneksel metotların kullanıldığı uygulamaya göre öğrenci başarısını ve öğrenmede kalıcılığı sağlamada daha etkili olmuştur. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi, Fen Öğretimi, Bilgisayar Sayfa Adedi: 126 Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Mustafa AYDOĞDU ABSTRACT This study has been realized that, in the education of science, the using of computer as a presentation of lesson, animation (3 dimensional), interactive drilling- problem solving and evaluoting tool to determine the effect of accomplishment of student. İn the study, a final test grouped model is applied and resticed in the experimental field. Subjects of the experiment are formed from 9. class students of Kocaeli, Kandıra Anatolia High School. The study is realized during the first semester of 2001-2002 years. İn the application topics of Niicleicacids are being given to control group by using traditionol methods and to experiment group by using computer aided education methods. Fifteen days later from the application of final test a retentivity test is applied to both groups. The results of the analysis of the datas obtained by application of tests are follows: The application is done by using computer as a presentation of lesson, (demonstrastione, 3-dimensional animation), interactive drilling-over again, problem solving and evaluating tool is more effective to provide student's success and retentivity in the learning than application is done by using traditional methods. Key Words: Computer aided aducation, Computer aided science education, Science education, Computer. Page Number: 126 Adviser: Prof. Dr. Mustafa AYDO?DU
Collections