Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğdu, Mustafa
dc.contributor.authorArikan, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:13Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:13Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373532
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, fen öğretiminde bilgisayarın; ders sunu (canlandırma, 3 boyutlu animasyon), etkileşimli alıştırma-tekrar, problem çözme ve değerlendirme aracı olarak kullanımının, geleneksel metotlara göre öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada sontest gruplu model uygulanmış ve deneysel alanda gerçekleştirilmiştir. Denekler, Kocaeli Kandıra Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Araştırma 2001 - 2002 yılının I. Döneminde gerçekleştirilmiştir. Uygulamada kontrol grubuna, Nükleikasitler konusu, geleneksel metotlar kullanılarak işlenmiş, deney grubuna ise bilgisayar destekli öğretim metodu kullanılarak Nükleikasitler konusu işlenmiştir. Uygulama bitiminde gruplara sontest uygulanmıştır. Sontest uygulanmasından onbeş gün sonra gruplara kalıcılık testi uygulanmıştır. Testlerin uygulanmasından elde edilen verilerin analizi ile ulaşılan sonuçlar şunlardır: Bilgisayarın ders sunu (canlandırma, 3 boyutlu animasyon), etkileşimli alıştırma-tekrar, problem çözme ve değerlendirme aracı olarak kullanıldığı uygulama, geleneksel metotların kullanıldığı uygulamaya göre öğrenci başarısını ve öğrenmede kalıcılığı sağlamada daha etkili olmuştur. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi, Fen Öğretimi, Bilgisayar Sayfa Adedi: 126 Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Mustafa AYDOĞDU
dc.description.abstractABSTRACT This study has been realized that, in the education of science, the using of computer as a presentation of lesson, animation (3 dimensional), interactive drilling- problem solving and evaluoting tool to determine the effect of accomplishment of student. İn the study, a final test grouped model is applied and resticed in the experimental field. Subjects of the experiment are formed from 9. class students of Kocaeli, Kandıra Anatolia High School. The study is realized during the first semester of 2001-2002 years. İn the application topics of Niicleicacids are being given to control group by using traditionol methods and to experiment group by using computer aided education methods. Fifteen days later from the application of final test a retentivity test is applied to both groups. The results of the analysis of the datas obtained by application of tests are follows: The application is done by using computer as a presentation of lesson, (demonstrastione, 3-dimensional animation), interactive drilling-over again, problem solving and evaluating tool is more effective to provide student's success and retentivity in the learning than application is done by using traditional methods. Key Words: Computer aided aducation, Computer aided science education, Science education, Computer. Page Number: 126 Adviser: Prof. Dr. Mustafa AYDO?DUen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen derslerinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi (nükleikasitler)
dc.title.alternativeThe Effect of the method of computer aided education of science lessons instruction on student success: Nucleicacids
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid141140
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133722
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess