İlköğretim 1.2 ve 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Okuma, yazılı işaretlere, sembollere anlam verme işlemidir. Okuma, insanın kendisini geliştirmesini sağlayan bir beceridir. Bu nedenle öğrencilerin okuma becerilerinin geliştirilmesi, okuma becerilerinin iyileştirilmesi, eğitimin her kademesinde önemli bir hedef olarak düşünülmüştür. Bu araştırma, Ankara'nın Beypazarı İlçesi'nde bulunan, Kırbası İlköğretim Okulu birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırmaya toplam 37 öğrenci katılmıştır. Birinci sınıf öğrencileri 13, ikinci sınıf öğrencileri 13, üçüncü sınıf öğrencileri 11 kişidir. İlköğretim 1. 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının cinsiyete, sosyo-ekonomik düzeye ve ailelerin eğitim seviyelerine etki edip, etmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, hazırlanan `Bilgi Toplama Formu` ile öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyleri, cinsiyeti ve ailelerin eğitim seviyelerine ilişkin tablolar belirlenmiştir. Bu verilerden hareketle, öğrencilerin sesli okuma problemleri ile cinsiyetleri, sosyo-ekonomik düzeyleri ve ailelerin eğitim seviyeleri arasında bir ilişkinin olup olmadığı tespit edilmiştir. İlköğretim 1. 2. ve 3. sınıf, kız ve erkek öğrencilerin, sesü okuma sırasında, bütün okuma hatalarım gösterdikleri tespit edilmiştir. Genel olarak, ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri alt seviyededir. Öğrencilerin ailelerinin eğitim seviyeleri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindedir. Araştırmanın sonunda, ilköğretim okullarında okutulan Türkçe dersine daha fazla önem verilmesi gerektiği tespit edilmiş ve araştırmanın amacına uygun bazı öneriler dile getirilmiştir. 11 ABSTRACT Reading is process of giving meaning to the written signs. Reading help people to improve themselves. So reading is thought as a skill that is must be a target for the studends to do better and then it will be a step for the education. This research contains the 1st, 2nd and 3rd class students of Kırbası Primary School which is at the town of Beypazarı, Ankara. Total 37 students participated in this research. There are in the 1st class 13, 2nd class 13 and the 3rd class 1 1 students. Sex, sosyo-economic level and the education level of parents influence the oral reading problems of the 1st, 2nd and 3rd class studends. With the `Data collecting form` information about the families of the students, their sosyo-economic level, educational level and their sex has been collected. Through collected data, it was tried to determine whether there is any relationship between oral reading problems of students and their sex, socio-economic, level, and Family's educational level. Oral reading problems has been seen of the 1st, 2nd, and 3rd class boy and girl students. In general, socio-economic level of the families has been lower level. Students' families has generally been graduated from primary, secondary and high school. As a result of this research it's been determined that teachers must pay more attention to the literature lessons. Finally, some suggestions has been made to the authors and teachers.
Collections