Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyol, Hayati
dc.contributor.authorBayindir, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-29T08:53:17Z
dc.date.available2020-12-29T08:53:17Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373237
dc.description.abstractÖZET Okuma, yazılı işaretlere, sembollere anlam verme işlemidir. Okuma, insanın kendisini geliştirmesini sağlayan bir beceridir. Bu nedenle öğrencilerin okuma becerilerinin geliştirilmesi, okuma becerilerinin iyileştirilmesi, eğitimin her kademesinde önemli bir hedef olarak düşünülmüştür. Bu araştırma, Ankara'nın Beypazarı İlçesi'nde bulunan, Kırbası İlköğretim Okulu birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırmaya toplam 37 öğrenci katılmıştır. Birinci sınıf öğrencileri 13, ikinci sınıf öğrencileri 13, üçüncü sınıf öğrencileri 11 kişidir. İlköğretim 1. 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının cinsiyete, sosyo-ekonomik düzeye ve ailelerin eğitim seviyelerine etki edip, etmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, hazırlanan `Bilgi Toplama Formu` ile öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyleri, cinsiyeti ve ailelerin eğitim seviyelerine ilişkin tablolar belirlenmiştir. Bu verilerden hareketle, öğrencilerin sesli okuma problemleri ile cinsiyetleri, sosyo-ekonomik düzeyleri ve ailelerin eğitim seviyeleri arasında bir ilişkinin olup olmadığı tespit edilmiştir. İlköğretim 1. 2. ve 3. sınıf, kız ve erkek öğrencilerin, sesü okuma sırasında, bütün okuma hatalarım gösterdikleri tespit edilmiştir. Genel olarak, ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri alt seviyededir. Öğrencilerin ailelerinin eğitim seviyeleri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindedir. Araştırmanın sonunda, ilköğretim okullarında okutulan Türkçe dersine daha fazla önem verilmesi gerektiği tespit edilmiş ve araştırmanın amacına uygun bazı öneriler dile getirilmiştir.
dc.description.abstract11 ABSTRACT Reading is process of giving meaning to the written signs. Reading help people to improve themselves. So reading is thought as a skill that is must be a target for the studends to do better and then it will be a step for the education. This research contains the 1st, 2nd and 3rd class students of Kırbası Primary School which is at the town of Beypazarı, Ankara. Total 37 students participated in this research. There are in the 1st class 13, 2nd class 13 and the 3rd class 1 1 students. Sex, sosyo-economic level and the education level of parents influence the oral reading problems of the 1st, 2nd and 3rd class studends. With the `Data collecting form` information about the families of the students, their sosyo-economic level, educational level and their sex has been collected. Through collected data, it was tried to determine whether there is any relationship between oral reading problems of students and their sex, socio-economic, level, and Family's educational level. Oral reading problems has been seen of the 1st, 2nd, and 3rd class boy and girl students. In general, socio-economic level of the families has been lower level. Students' families has generally been graduated from primary, secondary and high school. As a result of this research it's been determined that teachers must pay more attention to the literature lessons. Finally, some suggestions has been made to the authors and teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1.2 ve 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAn Examination of 1st, 2nd and 3rd grade students oral reading problems on the basis of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmOral reading
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmError
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid140517
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133733
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess