Türkiye`de Arapça öğretimi açısından `el-Kitâbu`l-Esâsî` ders kitabı serisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET `Yabancılara Arapça Öğretiminde el-Kitâbu'1-Esâsî'nin Değerlendirilmesi` adlı bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm öğretmenin dil öğretimi esnasında okuma, yazma, dinlediğini anlama gibi dil becerileri öğretiminde düştüğü hatalar ele alınmış, bu konuda uzman görüşlere yer verilmiş ve dil öğreticisinin istifadesine sunulan sonuçlar elde edilmiştir. Öte yandan öğretim işlemi öğretmen, öğrenci ve ders kitabı unsurlarından meydan gelmektedir. Bu nedenle öğrencilerin dil öğrenirken sık sık yaptıkları hatalar irdelenmiş ve bu hataların analizi yapılmış, bu konuda uzman görüşleri ışığında bir takım yönlendirici sonuçlar elde edilmiştir. İkinci bölümde ise yabancı dil öğretiminde ders kitabının yeri incelenmiştir. Bu bölümde `iyi bir ders kitabı nasıl olmalıdır` sorusuna cevap aranmıştır. Yabancı dil öğretiminde kullanılan bir ders kitabında bulunması gereken özellikler ele alınarak bir takım sabit kriterler saptanmıştır. Bu bölümde çalışmanın konusunu oluşturan yabancılara Arapça öğretiminde el-Kitâbu'1-Esâsî serisinin birinci kitabı değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise el-Kitâbu'1-Esâsî serisinin ikinci ve üçüncü kitapları yabancı dil öğretiminde kullanılan ders kitabı olarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirilmeye, söz konusu serinin ders kitabı olarak okutulduğu izmir 9 Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri katılmıştır. Ayrıca aynı fakültede söz konusu seriyi okutan öğretim elemanlarının dizi hakkındaki görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma konusu ders kitabı serisinin üç cildi, öğrenci anketleri ve öğretim elemanları görüşleri ışığında değerlendirilerek, elde edilen sonuçlardan bir dizi önerilerle çalışma sonuca bağlanmıştır. 11 ÖZET `Yabancılara Arapça Öğretiminde el-Kitâbu'1-Esâsî'nin Değerlendirilmesi` adlı bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm öğretmenin dil öğretimi esnasında okuma, yazma, dinlediğini anlama gibi dil becerileri öğretiminde düştüğü hatalar ele alınmış, bu konuda uzman görüşlere yer verilmiş ve dil öğreticisinin istifadesine sunulan sonuçlar elde edilmiştir. Öte yandan öğretim işlemi öğretmen, öğrenci ve ders kitabı unsurlarından meydan gelmektedir. Bu nedenle öğrencilerin dil öğrenirken sık sık yaptıkları hatalar irdelenmiş ve bu hataların analizi yapılmış, bu konuda uzman görüşleri ışığında bir takım yönlendirici sonuçlar elde edilmiştir. İkinci bölümde ise yabancı dil öğretiminde ders kitabının yeri incelenmiştir. Bu bölümde `iyi bir ders kitabı nasıl olmalıdır` sorusuna cevap aranmıştır. Yabancı dil öğretiminde kullanılan bir ders kitabında bulunması gereken özellikler ele alınarak bir takım sabit kriterler saptanmıştır. Bu bölümde çalışmanın konusunu oluşturan yabancılara Arapça öğretiminde el-Kitâbu'1-Esâsî serisinin birinci kitabı değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise el-Kitâbu'1-Esâsî serisinin ikinci ve üçüncü kitapları yabancı dil öğretiminde kullanılan ders kitabı olarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirilmeye, söz konusu serinin ders kitabı olarak okutulduğu izmir 9 Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri katılmıştır. Ayrıca aynı fakültede söz konusu seriyi okutan öğretim elemanlarının dizi hakkındaki görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma konusu ders kitabı serisinin üç cildi, öğrenci anketleri ve öğretim elemanları görüşleri ışığında değerlendirilerek, elde edilen sonuçlardan bir dizi önerilerle çalışma sonuca bağlanmıştır.
Collections