Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Cihaner
dc.contributor.authorMagdi, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:51:10Z
dc.date.available2020-12-29T08:51:10Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372601
dc.description.abstract11 ÖZET `Yabancılara Arapça Öğretiminde el-Kitâbu'1-Esâsî'nin Değerlendirilmesi` adlı bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm öğretmenin dil öğretimi esnasında okuma, yazma, dinlediğini anlama gibi dil becerileri öğretiminde düştüğü hatalar ele alınmış, bu konuda uzman görüşlere yer verilmiş ve dil öğreticisinin istifadesine sunulan sonuçlar elde edilmiştir. Öte yandan öğretim işlemi öğretmen, öğrenci ve ders kitabı unsurlarından meydan gelmektedir. Bu nedenle öğrencilerin dil öğrenirken sık sık yaptıkları hatalar irdelenmiş ve bu hataların analizi yapılmış, bu konuda uzman görüşleri ışığında bir takım yönlendirici sonuçlar elde edilmiştir. İkinci bölümde ise yabancı dil öğretiminde ders kitabının yeri incelenmiştir. Bu bölümde `iyi bir ders kitabı nasıl olmalıdır` sorusuna cevap aranmıştır. Yabancı dil öğretiminde kullanılan bir ders kitabında bulunması gereken özellikler ele alınarak bir takım sabit kriterler saptanmıştır. Bu bölümde çalışmanın konusunu oluşturan yabancılara Arapça öğretiminde el-Kitâbu'1-Esâsî serisinin birinci kitabı değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise el-Kitâbu'1-Esâsî serisinin ikinci ve üçüncü kitapları yabancı dil öğretiminde kullanılan ders kitabı olarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirilmeye, söz konusu serinin ders kitabı olarak okutulduğu izmir 9 Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri katılmıştır. Ayrıca aynı fakültede söz konusu seriyi okutan öğretim elemanlarının dizi hakkındaki görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma konusu ders kitabı serisinin üç cildi, öğrenci anketleri ve öğretim elemanları görüşleri ışığında değerlendirilerek, elde edilen sonuçlardan bir dizi önerilerle çalışma sonuca bağlanmıştır.
dc.description.abstract11 ÖZET `Yabancılara Arapça Öğretiminde el-Kitâbu'1-Esâsî'nin Değerlendirilmesi` adlı bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm öğretmenin dil öğretimi esnasında okuma, yazma, dinlediğini anlama gibi dil becerileri öğretiminde düştüğü hatalar ele alınmış, bu konuda uzman görüşlere yer verilmiş ve dil öğreticisinin istifadesine sunulan sonuçlar elde edilmiştir. Öte yandan öğretim işlemi öğretmen, öğrenci ve ders kitabı unsurlarından meydan gelmektedir. Bu nedenle öğrencilerin dil öğrenirken sık sık yaptıkları hatalar irdelenmiş ve bu hataların analizi yapılmış, bu konuda uzman görüşleri ışığında bir takım yönlendirici sonuçlar elde edilmiştir. İkinci bölümde ise yabancı dil öğretiminde ders kitabının yeri incelenmiştir. Bu bölümde `iyi bir ders kitabı nasıl olmalıdır` sorusuna cevap aranmıştır. Yabancı dil öğretiminde kullanılan bir ders kitabında bulunması gereken özellikler ele alınarak bir takım sabit kriterler saptanmıştır. Bu bölümde çalışmanın konusunu oluşturan yabancılara Arapça öğretiminde el-Kitâbu'1-Esâsî serisinin birinci kitabı değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise el-Kitâbu'1-Esâsî serisinin ikinci ve üçüncü kitapları yabancı dil öğretiminde kullanılan ders kitabı olarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirilmeye, söz konusu serinin ders kitabı olarak okutulduğu izmir 9 Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri katılmıştır. Ayrıca aynı fakültede söz konusu seriyi okutan öğretim elemanlarının dizi hakkındaki görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma konusu ders kitabı serisinin üç cildi, öğrenci anketleri ve öğretim elemanları görüşleri ışığında değerlendirilerek, elde edilen sonuçlardan bir dizi önerilerle çalışma sonuca bağlanmıştır.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de Arapça öğretimi açısından `el-Kitâbu`l-Esâsî` ders kitabı serisinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn assersment of `el-Kitâbu`l-Esâsî` in teaching Arabic a second language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentArap Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEl-Kitabu`l-Esasi
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.identifier.yokid160119
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145121
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess