Belirli integral kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBELİRLİ İNTEGRAL KAVRAMININ ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR CEBİRİSİSTEMLERİNİN ETKİSİAKTÜMEN, MuharremDoktora, Matematik Eğitimi Bilim DalıTez Danışmanları: Prof. Dr. Ahmet KAÇAR,Prof. Dr. Halil İbrahim YALINEylül ? 2007Bu araştırmada, genel matematik konuları içinde son derece önemli birkonuma sahip olan ve ilgili literatür incelendiğinde öğrencilerin büyük çoğunluğutarafından öğrenilmesinde zorluk çekilen, belirli integral kavramının öğretiminde,bilgisayar cebiri sistemlerinden biri olan Maple programının etkileri incelenmiştir.Bu amaçla, araştırma grubu olarak Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesiİlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinden 47 öğrenciseçilmiş ve genel matematik konularına yönelik hazır bulunuşlukları ve matematiğeyönelik tutumları denk seviyede 23 ve 24'er kişilik iki grup belirlenmiştir. Bilgisayarcebiri sistemlerinin etkisini belirlemek amacı ile araştırma gruplarından biri, sadeceyapılandırmacı öğretim prensiplerine göre dersi işlerken diğer grup yapılandırmacıöğretim prensiplerine ek olarak Maple programı desteği ile araştırmacı tarafındangeliştirilen yazılımlardan yararlanarak dersi işlemiştir. 28 ders saati (7 hafta) sürenuygulamanın ardından belirli integral testi ve tutum ölçeği uygulanmış, elde edilennicel ve nitel veriler analiz edilerek yorumlanmıştır.Aşağıda araştırmadan elde edilen bazı sonuçlara yer verilmiştir.???? Belirli integral testi sonuçlarına göre grupların problem çözme düzeyleriortalamaları arasında Maple kullanan gruba yönelik anlamlı bir fark vardır.???? Maple'dan yararlanmayan kız ve erkek öğrencilerin işlem becerisi ve kavramsalanlama düzeyleri arasında kız öğrencilerin lehine anlamlı bir fark vardır.???? Problem çözme düzeyinde, gruplarda yer alan kız öğrenciler arasında, Mapledesteğinden yararlanan gruptaki kız öğrencilere yönelik anlamlı bir fark vardır.???? Problem çözme düzeyinde gruplarda yer alan erkek öğrenciler arasında, Mapledesteğinden yararlanan gruptaki erkek öğrencilere yönelik anlamlı bir fark vardır.???? Öğrencilerin ön matematik tutum ölçeği ortak değişken olarak kullanıldığındason matematik tutum ölçeği puanları ortalamaları arasında Maple desteğindenyararlanan gruba yönelik anlamlı bir fark vardır.Araştırmadan elde edilen bulgular yorumlanarak çalışmanın sonunda çeşitliönerilere yer verilmiştir.
Collections