Show simple item record

dc.contributor.advisorKaçar, Ahmet
dc.contributor.advisorYalın, Halil İbrahim
dc.contributor.authorAktümen, Muharrem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:06Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:06Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368788
dc.description.abstractÖZETBELİRLİ İNTEGRAL KAVRAMININ ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR CEBİRİSİSTEMLERİNİN ETKİSİAKTÜMEN, MuharremDoktora, Matematik Eğitimi Bilim DalıTez Danışmanları: Prof. Dr. Ahmet KAÇAR,Prof. Dr. Halil İbrahim YALINEylül ? 2007Bu araştırmada, genel matematik konuları içinde son derece önemli birkonuma sahip olan ve ilgili literatür incelendiğinde öğrencilerin büyük çoğunluğutarafından öğrenilmesinde zorluk çekilen, belirli integral kavramının öğretiminde,bilgisayar cebiri sistemlerinden biri olan Maple programının etkileri incelenmiştir.Bu amaçla, araştırma grubu olarak Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesiİlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinden 47 öğrenciseçilmiş ve genel matematik konularına yönelik hazır bulunuşlukları ve matematiğeyönelik tutumları denk seviyede 23 ve 24'er kişilik iki grup belirlenmiştir. Bilgisayarcebiri sistemlerinin etkisini belirlemek amacı ile araştırma gruplarından biri, sadeceyapılandırmacı öğretim prensiplerine göre dersi işlerken diğer grup yapılandırmacıöğretim prensiplerine ek olarak Maple programı desteği ile araştırmacı tarafındangeliştirilen yazılımlardan yararlanarak dersi işlemiştir. 28 ders saati (7 hafta) sürenuygulamanın ardından belirli integral testi ve tutum ölçeği uygulanmış, elde edilennicel ve nitel veriler analiz edilerek yorumlanmıştır.Aşağıda araştırmadan elde edilen bazı sonuçlara yer verilmiştir.???? Belirli integral testi sonuçlarına göre grupların problem çözme düzeyleriortalamaları arasında Maple kullanan gruba yönelik anlamlı bir fark vardır.???? Maple'dan yararlanmayan kız ve erkek öğrencilerin işlem becerisi ve kavramsalanlama düzeyleri arasında kız öğrencilerin lehine anlamlı bir fark vardır.???? Problem çözme düzeyinde, gruplarda yer alan kız öğrenciler arasında, Mapledesteğinden yararlanan gruptaki kız öğrencilere yönelik anlamlı bir fark vardır.???? Problem çözme düzeyinde gruplarda yer alan erkek öğrenciler arasında, Mapledesteğinden yararlanan gruptaki erkek öğrencilere yönelik anlamlı bir fark vardır.???? Öğrencilerin ön matematik tutum ölçeği ortak değişken olarak kullanıldığındason matematik tutum ölçeği puanları ortalamaları arasında Maple desteğindenyararlanan gruba yönelik anlamlı bir fark vardır.Araştırmadan elde edilen bulgular yorumlanarak çalışmanın sonunda çeşitliönerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleBelirli integral kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi
dc.title.alternativeEffects of computer algebra systems on teaching definite integral concept
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9008650
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid207029
dc.description.pages324
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess